از شایعه تا واقعیت؛با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؛!


از شایعه تا واقعیت؛با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؛!
خطر انتقال این ویروس از راه غذا اندک است و سفارش غذا از رستوران در صورت رعایت روش های صحیح مهیاسازی و پخت غذا اصلاً خطری ندارد.

با شیوع ویروس کرونا (corona) و تشدید شدن شمار قربانیان این ویروس بازار شایعات داغ شده و تشخیص درست از نادرست را با مخاطرات بسیاری همراه کرده است. روزانه اظهارنظرهای متفاوتی از طریق شبکه های اجتماعی به سمع و نظر ما میرسد و اکثراً بی آنکه بدانیم این اظهارنظرها مورد تائید منابع رسمی است یا خیر آنرا می پذیریم. یکی از مهم ترین مسائل مطرح شده در این حوزه، سفارش غذا از رستوران ها است. پژوهشگران در خصوص سفارش غذا از رستوران ها چه نظری دارند؟

پرفسور بلومفیلد به شبکه جهانی بی بی سی می گوید:« برای کم کردن خطر آلودگی، بهتر است بسته بندی مواد غذایی را باز کرده و آنرا دور بریزید. بعد غذا را در ظروف خانگی تمیز و مناسب ریخته و پیش از خوردن دست خود را با دقت بشویید. در وضعیت فعلی احتمالا بهتر باشد غذای داغ و تازه پخته از رستوران سفارش دهید و از غذاهای خام و سرد چشم پوشی کنید.»

او در ادامه تأکید می کند که خطر انتقال این ویروس از راه غذا ناچیز است و سفارش غذا از رستوران در صورت رعایت روش های صحیح آماده سازی و پخت غذا هیچ خطری ندارد. برای افراد محتاط یا آسیب پذیر ، تهیه و پخت دقیق بهتر است. به عنوان مثال چنانچه پیتزا سفارش داده اید، برای اطمینان خاطر بیشتر، آنرا پیش از خوردن دو دقیقه در مایکروویو بگذارید.

از شایعه تا واقعیت؛با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؛!

به گزارش سی ان ان، پروفسور ایان ویلیامز، رئیس شاخه کنترل شیوع و پیشگیری مراکز امریکا، در یکی از وبینارهای اخیر خود تاکید کرده است که ویروس کرونا از طریق غذا منتقل نمی شود.

سی ان ان همچنین به نقل از بنجامین چاپمن، استاد و متخصص سلامت مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می نویسد که بسته بندی غذا به احتمال بسیار ناچیزی میتواند ناقل ویروس باشد و خطر انتقال ویروس از این روش بسیار کم تر از راه های اصلی انتقال ویروس است.

پس از شیوع ویروس کووید- ۱۹، مواد کنسروی و منجمد بصورت بی رویه ای خریداری و مصرف شدند. با توجه به استفاده از مواد نگه دارنده در این محصولات و خطری که این مواد برای سلامتی بدن ایجاد می کنند، خرید آنها راه حل مناسبی بنظر نمی رسد.

بدین ترتیب اگر به هر علتی امکان طبخ غذا برای مان وجود ندارد سفارش غذا از رستوران های معتمد و برندهای معتبر راهکار طولانی مدت مناسب تری بنظر می رسد. فعلا رستوران ها تنها اقدام به عرضه غذای بیرون بر می کنند. می توانیم غذا را بصورت تلفنی یا اینترنتی سفارش دهیم، پس از تحویل به وسیله پیک، آنرا به ظروف تمیز منتقل و مجددا گرم کنیم، در تمام این مراحل شستن مکرر دست بالاخص قبل از میل غذا فراموش نشود.

از شایعه تا واقعیت؛با خوردن غذای بیرون کرونا می‌گیریم؛!

در رفت وآمد، جابجا کردن پول و سایر نیازهای روزمره خود هم باید سعی کنید که بیش از قبل هوشمند زندگی کنید و امور خود را با استفاده از خدمات آنلاین به انجام برسانید. این خدمات آنلاین حتی شامل مشاوره های پزشکی و روان پزشکی و ورزش هم می شود. این ایام بسیاری از باشگاه های ورزشی مبادرت به برگزاری کلاس های آنلاین می کنند. تا زمان حل بحران شیوع ویروس کورونا راه پرچالشی پیش روی ماست که با انتخاب های هوشمند خود می توانیم به سلامت از آن گذر کنیم.

khabaronline.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان