شورای محرومیت‌زدایی در حوزه اجتماعی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود


شورای محرومیت‌زدایی در حوزه اجتماعی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تلاش استان برای ایجاد وحدت رویه و انسجام‌بخشی در مباحث اجتماعی، شورای محرومیت زدایی با هدف ارایه خدمات عدالت محور تشکیل می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان در نشست مجمع خیرین سلامت استان خراسان جنوبی با اشاره به تجربه‌های موفق استان در زمینه انسجام و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی افزود: در سال ۹۸ با انسجام بین دستگاه‌ها و نهادهایی که در زمینه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کردند، به عنوان اولین استان توانستیم به صورت منطقه‌ای برای رفع محرومیت اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: در پی این اتفاق کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان نهادهای معین، برای رفع محرومیت از شهرستان‌های مرزی استان ورود کردند.

معتمدیان ادامه داد: برگزاری جشن گلریزان و افزایش قابل توجه کمک‌های مردمی و نهادها برای تامین البسه عید دانش آموزان نیازمند نیز از پیامدهای مطلوب وحدت رویه نهادها و مؤسسات خیریه و مردم بود.

وی تصریح کرد: این وحدت رویه باید در موضوع محرومیت‌زدایی مسایل اجتماعی نیز اتفاق بیفتد تا نتایج مطلوب‌تری به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود همه مشکلات ناشی از خشکسالی و تأثیری که بر درآمدها داشته مردم استان در امور خیریه، مشارکت قابل تحسینی دارند و همین امر سبب شده خراسان‌جنوبی از استان‌های پیشرو در جلب مشارکت‌های مردمی باشد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی روند اجرای برنامه های مؤسسات خیریه و گروه‌های مردمی در زمینه جلب مشارکت‌های عمومی تصریح کرد: اقدامات پراکنده و جزیره‌ای، می‌تواند آسیب‌هایی به همراه داشته باشند.

معتمدیان با اشاره به همراهی همیشگی مردم در شرایط خاص یادآور شد: جلب کمک‌ها باید به گونه‌ای باشد که اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکند.

وی تشکیل شورای محرومیت‌زدایی مسایل اجتماعی را اولین گام برای تحقق این هدف برشمرد و گفت: این شورا با محوریت دفتر اجتماعی استانداری و با حضور مجمع خیرین سلامت، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، گروه ‌های جهادی با هدف انسجام بخشی در بحث اجتماعی محرومیت زدایی شکل می‌گیرد.

معتمدیان افزود: تدوین بانک اطلاعاتی از دهک‌های پایین جامعه که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و همچنین شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاجی که هزینه‌های درمانشان سنگین است از اصلی‌ترین برنامه‌های شورای محرومیت‌زدایی مسایل اجتماعی است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این تمرکزبخشی و ساماندهی برنامه‌ها به معنای دخالت در کار و ایجاد محدودیت برای فعالیت مؤسسات و سمن‌ها نیست بلکه به مفهوم نظارت بر فرآیند کارهاست.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا و وفاق و همدلی صورت گرفته میان آحاد مردم و مسئولان گفت: بخش عمده‌ای از کمک‌های مردمی در شرایط فعلی، مربوط به تامین اقلام بهداشتی ویژه خانواده‌های نیازمند است.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که این حرکت‌های مردمی آسیب نبیند و تقویت شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر شرایط فعلی کشور و فعالیت گروه‌های مختلف برای جلب کمک‌های مردمی و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده‌های بی بضاعت، افزود: با اعلام وزارت کشور، در بحث جذب کمک‌های مردمی در حوزه سلامت، مرجعیت با مجمع خیرین سلامت است.

معتمدیان گفت: این موضوع نافی فعالیت سایر بخش‌ها نیست اما با توجه به اشراف مجمع خیرین سلامت بدون تردید این مرجعیت نتایج بهتری به همراه دارد.

وی با اشاره به اقدامات مجمع خیرین سلامت در سطح استان از فرمانداران خواست نسبت به فعال‌سازی این مجمع در همه شهرستان‌های استان اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از مهمترین اقدامات مجمع احداث پروژه‌های بهداشتی درمانی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار است.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که در بحث سلامت و بهداشت استان به میانگین خوبی در کشور برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر