فراخوان جهانی هنرمندان برای مقابله با کرونا


فراخوان جهانی هنرمندان برای مقابله با کرونا

تهران- ایرنا- اگر هنرمند هستید، سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت شما را به شرکت در مسابقه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا دعوت کرده است.

این دو سازمان از هنرمندان خواسته اند طرح ها و آثارشان درخصوص مقابله با بیماری کووید – ۱۹ را ارائه دهند.

در این رقابت که در حال حاضر آغاز شده و تا روز پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد و هنرمندان می توانند آثارشان با مضمون پیام های بهداشتی در مورد کرونا را عرضه کنند.

آثار می تواند به صورت عکس، ویدئو و ترک های صوتی بوده و باید معرف یکی از پنج پیام اصلی سازمان ملل شامل فاصله گذاری اجتماعی؛ دانستن علائم؛ شکست شایعات؛ بیشتر انجام دهید، اهدا کنید و همه گیری مهربانی باشد.

فراخوان جهانی هنرمندان برای مقابله با کرونا

گروهی از کارشناسان که هنوز نامشان منتشر نشده است، حداقل ۱۰ شرکت کننده در این رقابت را که آثارشان از سوی بخش رسانه ای سازمان ملل در سراسر جهان عرضه می شود، به عنوان برنده انتخاب می کنند.

همچنین بقیه آثار ارائه شده برای دانلود روی وب سایتی که از سوم اردیبهشت ماه راه اندازی می شود، قرار می گیرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: ما در وضعیت بی سابقه ای هستیم و معیارهای عادی دیگر به کار نمی آید.

وی افزود: ما نمی توانیم در چنین مواقع غیرمعمول به ابزارهای معمولی متوسل شویم. خلاقیت پاسخ ها باید با ماهیت منحصر به فرد این بحران مطابقت داشته باشد.

فراخوان جهانی هنرمندان برای مقابله با کرونا

پایگاه اینترنتی آرت‌نت در گزارشی در این خصوص نوشت: برای بسیاری از هنرمندان، تصمیم به استفاده از استعدادهایشان برای کمک به آموزش عموم در این بحران بین المللی، تصمیم خوشایندی است.

اما با توجه به وضعیت نامطمئن اقتصادی و اینکه به برندگان این رقابت پولی اهدا نمی شود، مباحثی درخصوص استثمار از نیروی کار هنرمندان در قالب خدمات عمومی مطرح شده است.

هنرمندان از شرکت تلنت‌هاوس (Talenthouse) که بانی برگزاری این رقابت است، به خاطر فراخوان برای دریافت آثار هنری رایگان انتقاد کرده اند.

بسیاری نیز به فرصتی اشاره دارند که به هنرمندان داده می شود تا با نمایش آثارشان در نگارخانه های مجازی، نمایشگاه های واقعی و موارد دیگر، به شهرت دست یابند.

در سال های اخیر، درخواست از هنرمندان برای کار به منظور قرار گرفتن در معرض نمایش، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

https://news.artnet.com/art-world/un-who-open-call-coronavirus-art-۱۸۲۵۰۹۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر