پرهیز از مصرف غذاهای کبابی و بخارپز در روزهای کرونایی


پرهیز از مصرف غذاهای کبابی و بخارپز در روزهای کرونایی
تاکنون هیچ نظریه‌ای مبنی بر انتقال ویروس از حیوانات یا دام به انسان ثبت نشده است، اما به منظور پیشگیری، رعایت اصول بهداشتی در استفاده از مواد گوشتی توصیه می‌شود.

یک متخصص تغذیه ذکر کرد:به دلیل بروز ویروس کرونا (corona) نحوه تهیه و پخت گوشت مهم است.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،درباره ارتباط موادغذایی حاوی گوشت با ویروس کرونا ذکر کرد:یکی از نکات خیلی مهم این است که روی گوشت خام انوع باکتری، ویروس و مواد مختلف می توانند وجود داشته باشند.

او ادامه داد:توصیه ما این است که در هر زمانی گوشت بصورت کاملاً پخته مصرف شود؛ به دلیل آن که به اینصورت انتقال ویروس ها، باکتری ها و مواد مختلف روی گوشت به بدن خیلی کم تر می شود و احتمال انتقال بسیاری از بیماریها از دام به انسان کمتر خواهد شد.

جوزدانی عنوان کرد :وقتی گوشت را خام را تهیه می کنیم باید حتما دستانمان را قبل و بعداز برش دادن آن بشوییم و به یاد داشته باشیم که برای انجام این کار باید از تخته و چاقوی جداگانه استفاده کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد :قبل و پس از برش گوش افراد باید حتما دستان خود را با آب و صابون بشویند و از تماس با بینی (Nose)، دهان، چشم و ... خودداری کنند.

پرهیز از مصرف غذاهای کبابی و بخارپز در روزهای کرونایی

جوزدانی افزود:در ویروس های قبلی مثل مرس و سارس مشخص شده بود که این ویروس ها می توانند در بدن برخی افراد زندگی کنند و مشکل ساز شوند.

او ذکر کرد:تا به حال هیچ نظریه ای مبنی بر انتقال ویروس از حیوانات یا دام به انسان ثبت نشده است، اما به خاطر پیش‌گیری، رعایت اصول بهداشتی در استفاده از مواد گوشتی توصیه می شود.

چطور گوشت خام را از شر ویروس کرونا خلاص کنیم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به نحوه مصرف گوشت ذکر کرد :به علت بروز ویروس کرونا نوع و چگونگی پختن گوشت بسیار مهم است که حتی طبق تحقیقات اگر گوشت در دمای ۹۵ درجه سانتی گراد به مدت ۵ دقیقه بپزد تمام ویروس گوشت به صورت کامل از بین خواهد رفت.

او افزود :به هیچ وجه گوشت خام را در یخچال کنار مواد غذایی پخته شده قرار ندهیم و حتما پس از برش دادن آنرا بسته بندی کرده و در داخل فریز بگذاریم تا از انتقال ویروس کرونا کم کنیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به چگونگی از بین رفتن ویروس کرونا خاطرنشان کرد :اگر گوشت را در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه بپزیم طبق تحقیقات انجام شده حدود ۵۱.۵ درصد ویروس از بین خواهد رفت؛ بنابراین گوشت هایی که با قطعات بزرگ مانند گوشت کوبیده، جوجه کباب، سوخاری ها و ... کباب می شوند احتمال دارد وسط گوشت کاملا صورتی باقی بماند و پخته نشود پس باید در این دوران از استفاده غذا های کبابی و بخارپز پرهیز کرد.

پرهیز از مصرف غذاهای کبابی و بخارپز در روزهای کرونایی

جوزدانی بیان کرد:مواد غذایی که بصورت آماده مانند نان از بیرون خریداری میشوند بهتر است که آنرا حتما گرم کنید و اگر میخواهید آنها خشک نشوند داخل کیسه فریزر گذاشته و بعد آنرا گرم کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!