هنگام خرید کرونا را به خانه نبریم!


هنگام خرید کرونا را به خانه نبریم!

کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه گفت: با همه گیری بیماری کرونا در جهان پرسشی که بسیاری از شهروندان سراسر جهان را درگیر خود کرده این است که چه اصولی را باید رعایت کرد تا هنگام خرید در فروشگاه‌ها، احتمال آلودگی با ویروس کرونا را کاهش داده و هنگامی که اقلام خریداری شده را به خانه می بریم چه کارهایی را باید انجام دهیم تا از آلوده نبودن آنها به ویروس...

اسماء صیادنیک با اشاره به برخی نکات اساسی در هنگام خرید کردن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار کرد: بهتر است خریدهای منزل توسط یک نفر از افراد خانواده و با رعایت کامل نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش و به همراه داشتن ژل ضدعفونی کننده دست در هنگام خرید و به صورت هفتگی انجام شود.

وی افزود: در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سایر اماکن عمومی فاصله حداقل یک الی دو متر با سایر افراد را حفظ کرده و از تماس مستقیم دست با چرخ دستی فروشگاه‌ها و سبدهای مشترک اکیدا خودداری کنید.

این کارشناس تاکید کرد: از دستکاری اقلام موجود در قفسه‌های فروشگاه و خرید اقلام فله و رو باز اکیداً پرهیز کرده و در صورت تماس دست با سطوح ذکر شده، دست هایتان را با ژل ضد عفونی کننده حاوی الکل تمیز کنید.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: قبل از خرید، کیسه یا پارچه‌ای تمیز برای قرار دادن کیسه‌های خرید در آشپزخانه آماده کرده و حتما دقت کنید اقلام خریداری شده بدون هیچگونه تماس با سطوح آشپزخانه در درون این پارچه قرار گیرد و پس از پایان کار پارچه یا کیسه مورد نظر را شستشو دهید.

صیادنیک تاکید کرد: محصولاتی مانند شامپو و قوطی‌های کنسرو که احتمال آلودگی بسته بندی آن‌ها وجود دارد را با آب و مایع ظرفشویی بشویید.

وی بیان کرد: پخت غذا با حرارت بالای ۷۰ درجه سلسیوس موجب از بین رفتن ویروس کرونا شده اما این ویروس در سرما بسیار مقاوم است به گونه‌ای که در دمای یخچال به مدت ۷۲ ساعت و در دمای ۲۰- درجه سلیسیوس به مدت دو سال زنده می‌ماند.

به گزارش گروه دریافت ایسنا، این کارشناس خاطرنشان کرد: از آنجایی که بسیاری از محصولات خریداری شده دارای پوشش کاغذی یا پلاستیکی هستند و این احتمال وجود دارد که بسته بندی‌ها توسط افراد آلوده به ویروس کرونا لمس شده باشند بهتر است قبل از انتقال خریدها به آشپزخانه یا یخچال، بسته بندی‌ها را باز کرده و به همراه کیسه‌های خرید دور بیندازید.

وی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهند که ویروس کرونا ممکن است از چند ساعت تا چند روز بر روی سطوح زنده بماند و این موضوع می‌تواند در شرایط مختلف مانند نوع سطح، حرارت و رطوبت محیط، متفاوت باشد.

اسماء صیادنیک یادآور شد: اگر احتمال می‌دهید که سطحی آلوده شده است آن را با ماده ضد عفونی کننده حاوی الکل یا آب ژاول (سفید کننده سطوح) تمیز کنید.

مسئول بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان گناوه توصیه کرد: کیسه یا زنبیل خرید را پس از بازگشت به خانه حتما ضدعفونی کرده و سینک ظرفشویی را پس از پایان کار با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید. در انتها دست هایتان را با آب و صابون شسته و از تماس دست ها با چشم‌ها، دهان و بینی تان اجتناب کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو اولین اجرای معین در ایران !