جاذبه های گردشگری در دبی مدرن ترین شهر خاورمیانه


سفر به شهر دیدنی و مدرن دبی سفری هیجان انگیز خواهد بود. شهر زیبای دبی پر از جاذبه های شگفت انگیز است و گردشگران را بدون اینکه متوجه گذران وقت باشند برای روزها سرگرم می کند. از بلندترین برج دنیا گرفته تا آسمان خراشهای سر به فلک کشیده و همچنین جزایر مصنوعی و مراکز خرید مدرن و لوکس همه و همه ارزش بارها دیدن را دارند.

سفر به شهر دیدنی و مدرن دبی سفری هیجان انگیز خواهد بود. شهر زیبای دبی پر از جاذبه های شگفت انگیز است و گردشگران را بدون اینکه متوجه گذران وقت باشند برای روزها سرگرم می کند. از بلندترین برج دنیا گرفته تا آسمان خراشهای سر به فلک کشیده و همچنین جزایر مصنوعی و مراکز خرید مدرن و لوکس همه و همه ارزش بارها دیدن را دارند.


سالهاست در این منطقه سرمایه گذاریها هنگفتی در راستای بهبود و توسعه صنعت گردشگری صورت گرفته و حاصل آن پدید آمدن قطب اقتصادی مهمی به نام دبی امروزی است که تمامی ثروتمندان و سرمایه داران بزرگ دنیا ترجیح می دهند در این جا سرمایه گذاری کنند و یا حداقل ملکی خرید نمایند. دیدنی ها و مکان های تفریحی این شهر بقدری زیاد است که حتی نام بردن تمامی آنها کاری دشوار است بنابراین در ادامه این مطلب به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت:


جزیره پالم جمیرا


جزیره پالم‌ جمیرا‌ جزیره وسیع و مصنوعی در تور دبی است که در سرتاسر دنیا شناخته شده است. برای ساخت این منطقه سرمایه گذاری های هنگفتی انجام شده و در طی آن میلیون ها تن خاک به ایم منطقه آورده شده و این جزایر مصنوعی ساخته شده است . در این جزیره بزرگترین پروژه‌ های احیاء زمین در جهان کلید خورده و در نهایت ، بزرگترین جزایر مصنوعی جهان احداث شده است و اغلب افراد مشهور و ثروتمند دنیا این جزایر را خریداری نموده اند. نام قسمت ها و جزایر مختلف پالم‌ جمیرا‌ عبارتند از : پالم‌ جبل‌ علی و پالم دیره‌ . این منطقه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم‌ و به منظور افزایش و توسعه صنعت توریسم راه ‌اندازی گردیده است.


پالم‌ دیره برای ساخت این منطقه از یک میلیارد متر مکعب‌ مصالح ساختمانی و تخته سنگ و ماسه استفاده شده است. کلیه این مصالح از معادن امارات‌ متحده عربی استخراج گردیده است . در این جزایر در حدود یکصد هتل لوکس‌ ، ویلاها‌ی لاکچری و آپارتمانهای‌ ساحلی مسکونی و همچنین پارکهای‌ تفریحی‌ آبی، رستورانهای متنوع و مراکز خرید با امکانات تفریحی منحصر بفرد دیده می شود که همه اینها روی همه اینجا را به منطقه ای استثنائی در دنیا تبدیل نموده است.


پالم‌ جمیرا‌ این منطقه شگفت انگیز و زیبا به شکل یک درخت نخل طراحی شده و مساحت آن برابر با هشتصد زمین فوتبال است. این درخت نخل دارای یک تنه اصلی ، و یک تاج با هفده ساقبرگ‌ است و یک جزیره هلالی در پیرامون آن ساخته شده که به شکل یک موج شکن طراحی شده و یازده کیلومتر وسعت دارد . گفتنی است جزیره پالم هشتمین عجایب جهان لقب گرفته است.


مسجد جمیرا از زیباترین بناهای شهر دبی است که دارای گنبدی زیبا با شانزده متر ارتفاع است و دارای دو مناره است که هر کدام آنها نیز چهل متر ارتفاع دارند. با ورود به داخل این مسجد با یک منبر بسیار زیبا و مجلل روبرو خواهید شد و طراحی های سقف و دیوارها نیز دیدنی و جذاب است.


جالب است بدانید تصویر این مسجد بعنوان سمبل این کشور بر روی اسکناسهای پانصد درهمی دبی چاپ گردیده و همین امر نشان دهنده اهمیت این بناست . با تاریک شده هوا این بنا دیدنی ترو جذاب تر می شود زیرا دور تا دور آن بواسطه نور پردازی های زیبا جلوه ای منحصر بفرد می یابد. همچنین تور کیش سفر باتو را از دست ندهید.


مکان تاریخی دبی


بنای دیدنی خانه شیخ سعید در واقع محل زندگی و اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم ( امیر دبی) است که در فاصله سالهای (1958-1912) در آن می زیسته است . وی پدر بزرگ امیر کنونی دبی ، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است . قدمت این بنا به سال 1896 باز می گردد و در طی این سالها چندین بار مرمت گردیده است و از ان به بعد دربهای آن به روی گردشگران و بازدید کنندگان گشوده شد . معماری این بنا به معماری ایرانی و خانه‌های مناطق کویری و جنوب ایران نزدیک است و برای ساخت آن از آهک و ساروج استفاده شده است . با ورود به این بنا وارد یک حیاط بسیار بزرگ خواهید شد که از بخشهای مختلفی همچون ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق تشکیل شده است.


حین بازدید از این خانه میتوانید از کلکسیون نادر عکسهای تاریخی، سکه‌، تمبر و اسناد تاریخی دبی دیدن نمایید.


پارک های دیدنی دبی: پارک خور یا شهر کودک دبی


پارک خور یکی از دیدنی ترین و مفرح ترین مکان های تفریحی در دبی است که طول آن دو و نیم کیلومتر بوده و در امتداد خور دبی قرار دارد . این منطقه در حد فاصل دو پل المکتوم و القرهود واقع شده است. این پارک مکان مناسبی برای گذران یک عصر دل انگیز برای خانواده هاست به خصوص وجود شهر بازی بچه ها و سرزمین عجایب در این منطقه به جذابیت آن افزوده و این مکان را به جایی مناسب برای تفریح و بازی کودکان تبدیل نموده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی