کلاس‌های درس دانشگاه آزاد هرمزگان به صورت برخط دایر است


کلاس‌های درس دانشگاه آزاد هرمزگان به صورت برخط دایر است

بندرعباس - ایرنا - کلاس‌های درس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان که به دلیل بیماری کرونا در اسفند سال گذشته تعطیل شده بود به صورت برخط دایر شده است.

رییس کمیسیون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان روز شنبه گفت: از اواخر اسفند سال گذشته سامانه آموزش برخط دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مازیار یحیوی در گفت وگو با ایرنا افزود: برای جبران فرصت از دست رفته در اسفند ماه سال گذشته کلاس‌های جبرانی از پنج تا ۱۵ فروردین به صورت برخط بر روی این سامانه برگزار شد تا دانشجویان از زمان بهترین استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: از امروز نیز کلاس‌های درسی دانشگاه بر روی سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://azad.iauec.ac.ir دایر بوده و حدود ۲۵ هزار دانشجوی این دانشگاه می توانند از آنها بهره ببرند.

رییس کمیسیون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان بیان داشت: در صورت نیاز کلاس‌های عملی نیم سال تحصیلی جاری در فصل تابستان و به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

۱۳۸۴ نفر از زمان شروع خطر اپیدمی بیماری کرونا به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده اند که از این تعداد ۱۲۰۴ نفر ترخیص شده اند و ۱۰۷ نفر همچنان بستری هستند و از ۱۰۲۷ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده است.

از مجموع افراد نمونه گیری شده جواب آزمایش ۲۲۱ نفر تا ۱۵ فروردین مثبت بوده است که ۱۸۸ نفر ترخیص شده و ۱۷ نفر بستری هستند و ۱۶ نفر نیز جانشان را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده است.

مهم ترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ، توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد