کرمانشاه آماده آموزش به دانش‌آموزان از طریق شبکه «شاد» است


کرمانشاه آماده آموزش به دانش‌آموزان از طریق شبکه «شاد» است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه بااشاره به راه‌اندازی شبکه سراسری دانش‌آموزی «شاد» در یکی از پیام رسان‌های داخلی گفت: 100 درصد مدارس، 90 درصد معلمان و 70 درصد دانش‌آموزان استان در این سامانه ثبت شده‌اند و استان آماده آموزش از طریق پیام رسان‌های داخلی است.

مجید یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه کرمانشاه اولین استان کشور است که تاکنون تمام مدارس آن در شبکه شاد ثبت نام شده گفت: تمام زیرساخت های آموزش تحصیلی از طریق پیام رسان داخلی در استان فراهم است فقط منتظر بازشدن کد راه اندازی از سوی وزارت خانه هستیم زیر با بازشدن کد راه اندازی از سوی مرکز می توانیم در این شبکه فعالیت کنیم.
وی اظهار داشت: مدارس برای مقابله با بیماری کرونا از سوم اسفنده تعطیل شد اما آموزش از راه دور، از طریق شبکه‌های پیام‌رسان مجازی، تلفن، شبکه‌های چهار، آموزش و استانی سیما همچنان ادامه دارد.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به نبود اینترنت در برخی از مناطق روستایی، صعب العبور و عشایری استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش به روش های دیگر تحصیل در این مناطق را ادامه خواهد داد.

آموزش و پرورش فیلم مستند مقابله با بیماری کرونا را تهیه کرد

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه فیلم مستند مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: در این فیلم تمام رخدادها و اقدام های نواحی سه گانه آموزش و پرورش برای مقابله با بیماری کرونا، از تهیه ماسک هنرستان ها و مدارس، مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی مدارس و غیره باهدف انتقال اطلاعات ارزشمند به آیندگان ضبط و ثبت شده است.

یزدان پناه اضافه کرد: از روز اول مقابله با کرونا (سوم اسفندماه ۹۸) تا امروز آموزش و پرورش استان به طرق مختلف نسبت به آموزش درسی، تولید محتوای درسی و تهیه زیرساخت ها اقدام کرده و در این فیلم مستند ثبت شده و بزودی کتاب آن نیز چاپ می شود که در آینده تجربیات آن مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به مستندات دوران دفاع مقدس و ارزشمندی آن برای محکومیت تجاوز صدام به ایران و نشان دادن مظلومیت رزمندگان دفاع مقدس و انتقال آرمان های ارزشمند آن دوران گفت: اگر این مستندات ضبط نشده بود چطور می توانسیم حملات شیمایی عراق را در جهان ثابت کنیم، بنابراین تهیه مستندات فیلم و کتاب باعث انتقال اطلاعات و تجربیات بسیار ارزشمند به نسل آینده و دیگران برای مقابله با بحران ها است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان ، ۳۲۵ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد