استاندار کرمان: مدیران با ارائه آمار دقیق در مسیر ارتقای اعتماد عمومی گام بردارند


استاندار کرمان: مدیران با ارائه آمار دقیق در مسیر ارتقای اعتماد عمومی گام بردارند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: با توجه به نقش و اهمیت ارائه آمار دقیق و درست در ایجاد اعتماد عمومی، مدیران حوزه های مختلف باید در دادن آمار دقیق به مردم دقت کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد جواد فدائی روز شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اهمیت و نقش آمار و اطلاعات دقیق در برنامه ریزی افزود: آمار دقیق، پایه برنامه ریزی درست است و آمار در وهله اول باید نیازی را رفع کند، دقیق و درست باشد و در نهایت متناقض نباشد.

وی با اشاره به اینکه آمارهایی که در جلسات مختلف توسط مسئولان ارائه می شود دو بخش است، ادامه داد: بخش اول یکسری آمار مربوط به برنامه ریزی در امور است و برخی آمار نیز برای فعالیت های جامعه و مورد نیاز عموم مردم است که باید بیان شود.

استاندار کرمان با اشاره به برنامه ریزی ها برای ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان در سال ۹۹ اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ این میزان اشتغال مورد پیش بینی را بین دستگاه های مختلف جهت تحقق تقسیم کند.

فدائی با اشاره به نقش مهم کاریابی ها در حل مسأله اشتغال بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید با تحلیل اطلاعات کاریابی های استان جایگاه آن ها را مشخص کند تا به درستی ظرفیت آن ها طبق قانون مشخص شود و بتوانیم از ظرفیت آن ها در حل مسأله اشتغال استان استفاده کنیم.

ضرورت حرکت بخش اقتصادی با اقدامات بهداشتی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اثرات ویروس کرونا بر ایجاد رکود در اقتصاد کشور گفت: بنا به اعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، تعداد ۴ هزار نفر آمار شاغلین فعال در بخش گردشگری است که هزینه عدم فعالیت این افراد بدلیل بیماری کرونا ماهیانه حدود ۱۱۰ میلیارد تومان است.

محمد رضا پورابراهیمی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نگرانی عمده این است که اگر بخش اقتصادی همزمان با بحث بهداشتی جلو نرود، پیامدهای ناشی از رکود به سرعت تحقق پیدا کند ولذا باید اولویت کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان حفظ اشتغال موجود در استان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ تعداد ۳۸ هزار شغل جدید در سطح استان کرمان ایجاد شده است، گفت: سهم استان کرمان در تسهیلات خرد و خانگی ۲۳۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

رضا اسماعیلی افزود: همچنین با افتتاح ۳۷۰۰ طرح در حوزه اشتغال پایدار و روستایی، برای هشت هزار نفر شغل ایجاد شده است.

اسماعیلی با اشاره به پیش بینی ها برای آسیب حدود ۱۰۰ هزار شغل در نتیجه ویروس کرونا در استان کرمان تصریح کرد: در صورت تداوم این ویروس تا پایان خردادماه، بیش از یک هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان ضرر وارد می شود که البته تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری نام نویسی کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا