هفته پربارشی در کشور داریم


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در برخی استان‌ها نظیر اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش داریم، گفت: از دوشنبه 18 فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و تا پایان هفته فعال است.

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امسال را با روزهای پربارشی آغاز کردیم و بارش‌ها در روزهای آتی نیز تداوم دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل فعالیت سامانه بارشی و جوی، آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی نداریم، گفت: هفته جاری هفته‌ای پربارش است، البته این بارش‌ها خسارتی وارد نمی‌کند و فقط روز آینده 17 فروردین بارش‌های شدیدی در خراسان رضوی داریم.

هفته پربارشی در کشور داریم

ضیائیان افزود: امروز در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، رعد و برق،‌ وزش باد شدید موقت داریم، ضمن آنکه در ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال‌غرب بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید روز یکشنبه 17 فروردین در شمال‌شرق و شرق کشور، سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی رخ خواهد داد و اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی تأکید کرد: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان است. از بعدازظهر امروز و همچنین روز آینده وزش باد نسبتاً در برخی نقاط استان‌ای البرز، تهران، قزوین، سمنان، مرکزی، قم، شرق اصفهان و شرق یزد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ روز دوشنبه 18 فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و تا پایان هفته در کشور فعال است. این سامانه روز دوشنبه در شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی و همچنین زاگرس مرکزی سبب بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود و به تدریج در شمال‌شرق نیز فعال خواهد بود، ضمن آنکه در ارتفاعات و مناطق مستعد موجب بارش تگرگ خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 19 فررودین این سامانه در نیمه شمالی کشور و برخی نقاط استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان فعال خواهد بود و روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور غیر از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خوزستان بارش‌ها تداوم دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ از روز دوشنبه 18 فروردین تا 20 فروردین در نوار شمالی کشور به دلیل نفوذ و استقرار هوای سرد، دما 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان اظهار داشت:‌ فردا بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ امروز آسمان تهران نیمه‌ابری و جهت باد جنوب‌غربی است. سرعت باد امروز در پایتخت 18 کیلومتر بر ساعت، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 22 درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی ی‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 9 درجه خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور