استفاده روسیه از سیستم تشخیص چهره برای مبارزه با کووید19!


استفاده روسیه از سیستم تشخیص چهره برای مبارزه با کووید19!

در حالی که شهرهای روسیه به دلیل مبارزه شیوع کروناویروس تعطیل شده، مسکو از جدیدترین تکنولوژی برای پیگیری شهروندان استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در حالی که شهرهای روسیه به دلیل مبارزه شیوع کروناویروس تعطیل شده، مسکو از جدیدترین تکنولوژی برای پیگیری شهروندان استفاده می کند.

مقامات شهر از شبکه عظیمی از ده ها هزار دوربین نصب شده با نرم افزار تشخیص چهره که به منظور استفاده از گذرهای دیجیتالیِ تلفن های همراه افراد طراحی شده است.
این اقدام منجر به این نگرانی می شود که آیا چنین نظارت گسترده ای به حالت قبل بازمی گردد یا خیر؟
"سارا رِینزفورد" خبرنگار BBC، نحوه عملکرد این سیستم در محله مجاور خود در مسکو را توضیح می دهد.

کافی است یک دقیقه از خانه بیرون بیایید، آنها متوجه حضور شما در خیابان می شوند.

تمام سالهایی که در این محله زندگی می کنم، اینجا را به این اندازه خلوت ندیده ام. تنها تعدادی از افراد و خودروهایی که مجوز رفتن به محل کار را دارند دیده می شوند.

اساسا افراد کمی در خیابان ها حضور دارند. استفاده از سیستم های فوق پیشرفته فناوری، راهی است که دولت برای مبارزه با کووید19 اجرا می کند.

من در مسیر همیشگی خود به محل کار هستم، اما هرگز به تعداد دوربین های امنیتی طی این مسیر دقت نکرده ام. ده ها هزار دوربین در سراسر مسکو وجود دارد که به نرم افزار تشخیص چهره مجهز شده اند. آنها چهره افراد را اسکن می کنند و به پلیس که می تواند افرادی که قرنطینه را می شکنند شناسایی کند، هشدار می دهند.

استفاده روسیه از سیستم تشخیص چهره برای مبارزه با کووید19!

"آرتِم کوخارِنکو" طراح این نرم افزار گفت: "این دوربین ها در ورودی ساختمان ها هستند. تقریبا هر ورودی یک دوربین دارد. یکی از مزیت های بزرگ سیستم ما این است که ما بلافاصله آن را دریافت می کنیم و تمام هشدارها لحظه ای هستند."

وی افزود: "اگر ما درباره حفاظت در برابر ویروس و همه گیری صحبت می کنیم، پس سرعت عمل مهم است."

این نرم افزار همچنین می تواند فاصله اجتماعی را اندازه گیری کند و میزان جمعیت را تشخیص دهد. تشخیص چهره حتی برای افرادی که ماسک دارند نیز مؤثر است.

به گفته مقامات، تاکنون صدها مورد تخلف ثبت شده که شامل افرادی که باید در قرنطینه بودند (از جمله کسانی که از سفرهای خارجی بازگشته اند) می شود. طبق قوانین سختگیرانه جدید، مجازات سنگینی برای افراد متخلف در نظر گرفته شده است.

یک مرد روسی نیم ساعت پس از بیرون انداختن زباله های خانه خود در درب منزل با پلیس مواجه شد. او به خبرنگار گفت که امیدوار است بعد از رفع مشکلات ناشی از همه گیری کرونا همه چیز به حالت اول بازگردد و این نظارت گسترده ادامه نداشته باشد.

کسی که قصد خروج از منزل دارد باید ثبت نام کرده و کُد را در تلفن همراه خود دریافت کند.

مردم روسیه نگران این هستند که مقامات روس نیز مانند چین تمام فناوری هایی که اکنون در کشور ایجاد می شود را آزمایش کنند تا بتوانند کنترل بیشتری بر مردم و تحرکات آنها داشته باشند.

اکنون خیابان های مسکو عاری از مردم است، اما این سؤال پیش می آید که این نظارت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ تا روزی که اپیدمی خاتمه یابد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !