آغاز بکار آزمایشگاه ویروس شناسی در یاسوج


آغاز بکار آزمایشگاه ویروس شناسی در یاسوج

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آغاز به کار آزمایشگاه ویروس شناسی در این شهر خبر داد.

دکتر پرویز یزدان‌پناه روز شنبه ۱۶ فروردین ماه ۹۹ افزود: آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج با ۵۰ نمونه در فاز اول شروع به کار کرده که پس از راستی آزمایی این نتایج در آزمایشگاه‌های تهران و شیراز و پس از تایید نهایی جواب‌های این آزمایشگاه، طی روزهای آینده بصورت رسمی افتتاح خواهد شد و به امید خدا آزمایشات کروناویروس در استان انجام خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: کادر بهداشت و درمان استان با تلاش و از خودگذشتگی تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، خاطرنشان کرد: مردم در حد امکان‌ در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دورهمی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و تنها در صورت لزوم و به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

دکتر یزدانپناه تصریح کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد و با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

وی ادامه داد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول کنند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا