42 میلیون مترمکعب آب صنعت بدون مصرف در مخازن سدهای کرمانشاه داریم


42 میلیون مترمکعب آب صنعت بدون مصرف در مخازن سدهای کرمانشاه داریم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از وجود 42 میلیون مترمکعب آب بدون مصرف، با تخصیص بخش صنعت پشت سدهای استان خبر داد و گفت: بهره‌وری مناسب از این آب برای ایجاد صنایع جدید می‌تواند به جهش تولید استان کمک کند.

بهرام درویشی در جلسه امروز (16 فروردین) ستاد جهش تولید استان با اشاره به به طرح‌های آبی که در استان قابل بهره‌برداری است و می‌تواند به جهش تولید کمک کند، اظهار کرد: یکی از مهمترین این طرح‌ها سامانه گرمسیری است و با اعتبارات خوبی که برای آن در نظر گرفته سرعت قابل توجهی دارد و هیچ بهانه‌ای نیست که قطعه اول آن امسال به بهره‌برداری نرسد.

وی اظهار کرد: در این قطعه حدود 21 هزار هکتار اراضی استان آبیاری می‌شود که می‌تواند برای 21 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود: 1600 هکتار از اراضی پایین دست سد شرفشاه و 3500 هکتار از اراضی سد جامیشان نیز قابلیت بهره‌برداری دارد که با بهره‌برداری از آنها برای حدود 5100 نفر شغل ایجاد می‌شود.

درویشی 1200 هکتار از اراضی پایین دست سد گاوشان را نیز از دیگر طرح‌های آبی استان دانست که می‌تواند با تزریق پنج تا شش میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

وی یکی دیگر از پروژه‌های آبی که می‌تواند به جهش تولید در استان کمک کند را بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر جوانرود اعلام کرد که 10 تا 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در کنار آن آب شهرک صنعتی جوانرود را نیز می‌توان تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه همچنین بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی در اختیار استان برای توسعه صنایع نیز تاکید کرد و یادآور شد: هم اکنون حدود 42 میلیارد مترمکعب آب برای تخصیص به بخش صنعت استان پشت سدها ذخیره داریم که بدون مصرف مانده است.

درویشی از آب به عنوان محور توسعه یاد کرد و افزود: استفاده از این ظرفیت می‌تواند به جهش تولید استان با استفاده از منابع آبی کمک کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج