سیل کرمان به میدان تقابل تبدیل شده بود نه تعامل!/فرهنگ ما این است که یارو یاور یکدیگر باشیم


سیل کرمان به میدان تقابل تبدیل شده بود نه تعامل!/فرهنگ ما این است که یارو یاور یکدیگر باشیم

استاندار کرمان با انتقاد از برخی از رفتارها در سیل اخیر در استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه در مواجهه با سیل اخیر یک مسابقه مصاحبه به راه افتاده بود و شاهد یکسری تخریب ها و تبلیغ هایی بودیم که در حال بر هم زدن وحدت و تعامل در استان کرمان بود. اینکه مرتبا از سوی برخی مطرح شود که در منطقه جازموریان و زهکلوت دولت کجاست؟ یا فلان گروه و فلان ارگان کار...

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز ۱۶ فروردین‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل اخیر سوم اسفندماه در جنوب و شرق استان کرمان گفت: یکشنبه سوم فروردین بارندگی بیش از پیش بینی های اداره کل هواشناسی را در مناطق جنوبی شرقی استان کرمان شاهد بودیم که باعث بروز برخی مشکلات در این مناطق شد.

وی با بیان این مطلب که در برخی از نقاط استان کرمان بارندگی‌ها سیل‌آسا بود، تصریح کرد: در جنوب استان شاهد سیلابی شدن رودخانه‌ها بودیم به‌طوری‌که میزان بارندگی در شهرستان کهنوج به حدود ۱۴۰ میلیمتر رسید.

استاندار کرمان از بحران‌های پیش پای مسئولان سخن به میان‌آورد و اظهار کرد: متاسفانه در مواجه با این بحران برخی از خطوط آب، برق و همچنین تلفن‌ها قطع و حوزه خطوط ارتباطی دچار مشکل جدی شده بود.

وی با یادآوری سیل‌های چند سال اخیر در جنوب استان کرمان بیان کرد: سیل‌بند دشت جیرفت (سیل بند خرم) در سال ۵۲ یا ۵۳ ساخته شد و قرار بود این سیل بند تا منطقه جازموریان نیز ادامه پیدا کند که متاسفانه این موضوع رها شده بود که در جلسه ویدیو کنفرانس با رییس جمهور در ایام نوروز ۹۹، از دکتر روحانی درخواست اجرای عملیات تکمیل این سیل‌بند تا منطقه جازموریان را دادیم که خوشبختانه رییس جمهور با این درخواست موافقت و درخواست ما به سازمان برنامه و بودجه کشور ارجاع داده شد تا تسهیلات لازم برای تکمیل این پروژه در اختیار استان کرمان قرار گیرد و استان نیز به صورت جدی پیگیر این تخصیص اعتبار خواهد بود.

فدایی با انتقاد از برخی از رفتارها در سیل اخیر در استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه در مواجهه با سیل اخیر یک مسابقه مصاحبه به راه افتاده بود و شاهد یکسری تخریب ها و تبلیغ هایی بودیم که در حال بر هم زدن وحدت و تعامل در استان کرمان بود. اینکه مرتبا از سوی برخی مطرح شود که در منطقه جازموریان و زهکلوت دولت کجاست؟ یا فلان گروه و فلان ارگان کار نمی‌کنند! شهردار منطقه کجاست؟ و ... اتفاقات خیلی بدی بود که همه زحمات مسئولین را برباد داد این در حالی است که فرهنگ ما کمک به مردم است و نه راه انداختن مسابقه مصاحبه بر علیه هم!

وی با تاکید برآنکه بنا بر اصل خدمت است، اظهار کرد: ما در شرایط خاص تحریم هستیم و قطعا نوع کمک‌ها نیز براساس یکسری ضوابط و پروتکل‌ها انجام می‌شود. نباید مرتبا برعلیه یکدیگر مصاحبه کنیم. نباید علیه فرهنگ و پیشرفتمان باشیم چرا چنین جوی را ایجاد می‌کنید؟ فرهنگ ما این است که یارو یاور یکدیگر باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل رودبار جنوب، به میدان تقابل تبدیل شده بود نه تعامل! خطاب به رسانه‌های استان نیز گفت: رسانه‌ها نباید هر مطلبی که هر فردی بیان کرد، را منتشر کنند و جو را به سمت دعوا و مرافعه و عدم تعامل سوق دهند و به جای آنکه مشکلات مردم را رفع کنیم به کارهای دیگر بپردازند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403