بارش باران، برف و سرد شدن هوا در خلخال


بارش باران، برف و سرد شدن هوا در خلخال

اردبیل - ایرنا - همزمان با بارش شدید باران در خلخال‌، بارش توام و همزمان برف ارتفاعات این شهر را سفیدپوش کرده و در شانزدهمین روز از فصل بهار چهره منطقه را زمستانی کرد.

رییس اداره هواشناسی خلخال روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه خبر داد و افزود: با شروع فعالیت این سامانه از ساعتی پیش بارش باران شدید در این شهر آغاز شده و همزمان بارش برف ارتفاعات مشرف به شهر و همچنین بلندی‌ها و گردنه‌های این شهرستان را سفیدپوش کرد.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهارداشت: بارش بیش از ۱۰ میلیمتر باران در کمتر از نیم ساعت موجب آبگرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی این شهر شده و در برخی از مناطق مسکونی وارد زیرزمین خانه‌ها و یا واحدهای تجاری شد.

وی از بارش ۳۰ میلیمتر باران از ابتدای فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: بهار امسال بهاری بارانی و بارشی بوده و در طول ۱۵ روز گذشته تنها یک روز آسمان این شهر صاف و عاری از بارندگی بوده است .

وی گفت: ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه همراه با کاهش قابل ملاحظه دمای هوا موجب بارش برف در مناطق مرتفع این شهرستان شده و در صورت ادامه روند برف و حاکمیت سرما در منطقه باغداران واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان که باغ‌های میوه آن به بار وگل نشسته باید مراقب سرمازدگی سردرختی درختان میوه باشند.

وی با بیان اینکه حداقل دمای هوای در پیش از ظهر روز گذشته خلخال ۲ درجه بالای صفر بوده، افزود: با ورود سامانه بارشی به منطقه و آغاز بارندگی برف و باران هم‌اکنون دمای هوای این شهر به صفر درجه کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !