2 شکارچی متخلف در خلخال دستگیر شدند


2 شکارچی متخلف در خلخال دستگیر شدند

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری 2 شکارچی متخلف بهمراه لاشه 14 قطعه کبک شکار شده در فصل ممنوعه در منطقه حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

مهدی کسایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی برندق از توابع بخش خورش‌رستم خلخال با دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر وقوع تخلف مربوط به شکار کبک در منطقه حفاظت شده آق‌داغ به محل مورد گزارش اعزام شده و یکی از شکارچیان در محل دستگیر و دیگری نیز با مشاهده خودرو یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان متواری شد.

وی اظهارداشت: برغم فرار شکارچی از محل وقوع تخلف با تلاش‌های صورت گرفته شکارچی متخلف شناسایی و پس کسب تکلیف از مراجع قضایی ، محیط‌بانان به همراه نیروهای ی انتظامی منزل شکارچی مورد نظر را بازرسی قرار داده و لاشه ۱۴ قطعه کبک تازه شکار شده را کشف و توقیف کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: از متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی، یک دستگاه دوربین چشمی، ، لاشه ۱۴ قطعه کبک ، نیم کیلو ساچمه‌های چهار پاره و ۲۷ عدد فشنگ ساچمه‌زنی و سایر ادوات شکار و صیید کشف شد.

به گفته او ، شکارچیان پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی خواهند شد.
شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ۲ میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست بغیر از جریمه کیفری از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.
منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون