از همکاری جهادی طلاب برای مقابله با کرونا تا اجرای پویش‌های مردمی برای دفع بلا


همکاری طلاب گروه جهادی «زوار حرم» در تیمم درگذشتگان کرونا، توصیه آیت‌الله علوی گرگانی برای توسل در سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و اجرای پویش نذر قربانی نیمه شعبان به همت آستان حضرت معصومه(س) ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در 16 فروردین ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در شانزدهمین روز از فروردین ماه ۹۹:

همکاری طلاب گروه جهادی «زوار حرم» در تیمم درگذشتگان کرونا/ از سمپاشی معابر تا تولید ماسک با هزینه‌های شخصی

از همکاری جهادی طلاب برای مقابله با کرونا تا اجرای پویش‌های مردمی برای دفع بلا

حجت الاسلام والمسلمین «علی حاتمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گروه جهادی «زوار حرم» چند سال پیش توسط جمعی از روحانیون و طلاب شهر ری و قم تاسیس شد، اظهار کرد: خدمت رسانی به نیازمندان و تهیه و انتشار بسته های فرهنگی و پاسخ به شبهات دشمنان در حوزه های دینی و انقلاب اسلامی، مهم ترین اهداف ما از ایجاد این گروه بود.

مسئول گروه جهادی «زوار حرم» با بیان اینکه شمار زیادی از روحانیون و طلاب تهرانی نیز به عضویت این گروه درآمده اند و تعداد زیادی نیز به صورت مجازی در اجرای برنامه های این گروه مشارکت دارند، افزود: دشمن به صورت شبانه روزی سعی در القای جدایی مردم از روحانیت و عافیت طلبی روحانیون دارد درحالی که در سراسر کشور شمار زیادی از اهل علم در قالب گروه های جهادی به مردم به ویژه نیازمندان خدمت می کنند.

وی تصریح کرد: خدمت به آسیب دیدگان حوادث تلخی چون سیلاب و زمین لرزه از مهم ترین کارهای گروه های جهادی روحانیون و طلاب است که ما با افتخار همین وظیفه را در گروه جهادی زوار حرم برعهده گرفته ایم.

حاتمی در ادامه به نقش غیرقابل انکار روحانیون و طلاب در مبارزه با ویروس مهلک کرونا اشاره کرد و یادآور شد: این قشر در کنار حضور فیزیکی و مجازی در این جهاد، در بسیاری از موارد، هزینه های تهیه ماسک و سایر مواد بهداشتی را شخصا پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: اعضای گروه جهادی زوار حرم، صبح ها به کار تیمم فوت شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و شب ها به کار ضدعفونی کردن و سمپاشی معابر اشتغال دارند.

حجت الاسلام حاتمی در ادامه با تاکید بر ماندن مردم در خانه ها و پرهیز از رفتن به سفر تا پایان انتشار ویروس کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: این روزها بهترین فرصت برای افزایش مناجات با خداوند و توسل به اهل بیت (ع) است. بنابراین مردم می توانند از فرصت این روزها و ماه پربرکت شعبان، خود را برای ماه مهمانی خداوند یعنی ماه مبارک رمضان آماده کنند.

توصیه آیت‌الله علوی گرگانی برای توسل در روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و رفع کرونا

از همکاری جهادی طلاب برای مقابله با کرونا تا اجرای پویش‌های مردمی برای دفع بلا

برخی از مجموعه های مردمی درباره راه های گرامیداشت روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) از محضر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی سوال داشته اند.

بنابر این گزارش، آنچه در ادامه می آید شرح سوال و نظر معظم له است:

پرسش: «مسئول محترم دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی دامت برکاته؛

سلام علیکم

اعیاد شعبانیه مبارک

احتراما در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از خانواده های محترم نگرانی و تشویش فکری دارند، برخی از مجموعه های مردمی و نیز علاقمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام در نظر دارند در روز یازدهم شعبان المعظم، مصادف با زادروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام که روز جوان نیز نامیده شده، با تمسک به قرآن کریم، خداوند متعال را به مقام و جایگاه حضرت علی اکبر علیه السلام قسم دهند تا به زودی شر این ویروس از جوامع بشری کوتاه و بیماران شفای عاجل پیدا کنند.

در این راستا بنا است موارد زیر به صورت عمومی اعلام شود:

_قرائت عمومی یک سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم و هدیه به حضرت علی اکبر علیه السلام

_قرائت یک سوره توسط جوانان به نیت سلامتی والدین

_قرائت یک سوره توسط توسط والدین برای سلامت و عاقبت بخیری جوانان

لذا تقاضا داریم نظر مبارک حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی دام ظله العالی در این خصوص را اعلام فرموده و معظم له در خصوص قرائت کدام سوره از سوره های مبارکه قرآن کریم در محورهای سه گانه فوق ، ما را راهنمایی فرمایند.

پیشاپیش از ارائه رهنمود معظم له نهایت تشکر را داریم.»

پاسخ: در پی درخواست جمعی از ارادتمندان به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام از حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی دامت برکاته در خصوص تمسک به قرآن کریم در روز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام(روز جوان) به منظور هدیه به ساحت مقدس آن حضرت و نیز عافیت و عاقبت بخیری جوانان و همچنین سلامت و عافیت والدین گرامی؛معظم له بر اساس تقاضای مذکور رهنمودهایی به شرح زیر ارائه فرمودند:

_قرائت عمومی سوره مبارکه صف و هدیه به ساحت مقدس حضرت علی اکبر علیه السلام؛

_قرائت سوره مبارکه واقعه توسط جوانان عزیز به جهت سلامت و عافیت والدین محترم و همچنین رحمت و مغفرت واسعه برای والدین محترمی که از دار دنیا رفته اند؛

_قرائت سوره مبارکه الرحمن توسط والدین گرامی به جهت عافیت و عاقبت بخیری جوانان عزیز.

اجرای پویش نذر قربانی نیمه شعبان به همت آستان حضرت معصومه(س)

از همکاری جهادی طلاب برای مقابله با کرونا تا اجرای پویش‌های مردمی برای دفع بلا

پویش نذر قربانی نیمه شعبان با همت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اجرا می‌شود.

در این پویش که عموم مردم و خیران می‌توانند در آن شرکت کنند به میزان مشارکت مردم گوسفند تهیه و نذر سلامتی و تعجیل در فرج آن امام و همچنین دفع بلا از جامعه می‌شود.

بنا بر این گزارش، گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند نذورات خود را از طریق شماره کارت : ۶۲۷۳۸۱۱۰۶۲۳۳۱۱۰۰ و یا درگاه پرداخت اینترنتی آستان حضرت معصومه (س) به نشانی nazr.amfm.ir/shaban واریز کنند.

پویش‌های هفت سین فاطمی، خانه‌های فاطمی، ختم قرآن، ختم صلوات، ختم حدیث کساء، زیارت نیابتی، و... از جمله اقدامات آستان حضرت معصومه (س) در ایام شیوع ویروس کرونا است.

فراخوان ایده‌های فرهنگی و تبلیغی ویژه ماه مبارک رمضان

از همکاری جهادی طلاب برای مقابله با کرونا تا اجرای پویش‌های مردمی برای دفع بلا

همزمان با شیوع ویروس کرونا و تلاش خستگی‌ناپذیر طلاب و مبلغان در سراسر کشور برای امدادرسانی به هموطنان عزیز و همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و روند محدودیت فعالیت مراکز دینی، فراخوان ایده‌های برتر فرهنگی و تبلیغی «ویژه ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اعلام شد.

براساس این گزارش، شناسایی، معرفی و ایده‌پردازی طرح‌های کاربردی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ماه مبارک رمضان از محورهای این فراخوان است.

مهلت ارسال از ۱۵ تا ۲۵ فروردین است و همچنین، به ۱۰ نفر از ارائه‌دهندگان بهترین ایده‌­ها، جوایز ارزنده‌ای اهدا می شود.

حوزه علمیه امام خمینی(ره) در پایه یازدهم و دوازدهم طلبه می‌پذیرد

حوزه علمیه امام خمینی(ره) تحت اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه تهران قرار دارد برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ پایه یازدهم و دوازدهم اقدام به پذیرش طلبه می‌کند.

بر اساس این گزارش شرایط ثبت نام پایه یازدهم و دوازدهم با معدل بالای ۱۷ است که طلاب محترم می‌توانند جهت ثبت نام به سایت Thaqalain.ir مراجعه کنند و در صورت سوال درباره ثبت نام با شماره ۰۹۳۶۰۵۹۰۴۸۰ تماس داشته باشید.

زمان و مهلت ثبت نام از تاریخ ۲۰ فروردین الی ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ است.

گفتنی است، آدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) در تهران، ازگل، خیابان نوبهار، گلستان شرقی است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین