آزمایش واکسن کرونا‌ویروس بر روی حیوانات در ماه آوریل به پایان می رسد


آزمایش واکسن کرونا‌ویروس بر روی حیوانات در ماه آوریل به پایان می رسد

مرحله آزمایش های واکسن کرونا‌ویروس ساخت روسیه بر روی حیوانات در ماه آوریل به پایان می رسد و وارد مرحله پیش بالینی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر مرکز علمی دولتی "وکتور"، رینات ماکسیتوف روز شنبه در کانال تلویزیونی روسیه 1 گفت: " آزمایشات مربوط به واکسن های کرونا ویروس بر روی حیوانات تا پایان ماه آوریل به پایان می رسد، آزمایش واکسن ها بر روی انسان ها را می توان تا ماه ژوئن آغاز کرد."

ماکسیتوف گفت: "ما انتظار داریم که مطالعات بر روی حیوانات در قالب آزمایشگاهی در اواخر ماه آوریل امسال به پایان برسد و پس از آن وارد مرحله تحقیقات پیش بالینی انجام شود در نهایت آزمایشات بالینی بر روی انسان خواهد بود."

وی خاطرنشان کرد: " مطالعات روی حیوانات از اواسط ماه مارس آغاز شده است، و قبلاً در ایجاد ایمنی پایدار موفقیت بدست آمده است. وی گفت: "در حال حاضر موش ها و راسوهای ایمن سازی شده اند."

به گفته وی، آزمایشات انسانی قرار است در ژوئن آغاز شود. وی گفت: " ما به این امر اعتماد داریم، اما برای این کار باید اثربخشی واکسن را در سطح تست های آزمایشگاهی نشان دهیم و نکته دوم و مهم این است که از وزارت بهداشت اجازه انجام مراحل اول آزمایش های بالینی را بگیریم."

ماکسیتوف گفت: در آمریکا، آزمایشات انسانی در حال حاضر و با گذر از مرحله تحقیق پیش بالینی آغاز شده است.

به نوبه خود، رئیس کمیته فدرال حقوق مصرف کننده و بهداشت روسیه، آنا پوپووا گفت که مرحله آزمایشات بالینی بر روی انسان سریع نخواهد بود.

وی گفت: "ممکن است گزینه های مختلف توسعه وجود داشته باشد، اما به طور کلی فقط دو مورد متفاوت وجود دارد. اولین حالت کلاسیک است و به طور معمول در مراحل خاصی اجتناب ناپذیر است. در این حالت مهمترین مسئله بی ضرر بودن واکسنی است که مؤثر است. ما هنگام انتخاب بهترین نمونه اولیه فهمیدیم که اثر بخش است و باید ثابت کنیم که علاوه بر فایده، هیچ چیز دیگری نخواهد داشت، هیچ ضرری هم نخواهد داشت. این یک مرحله دشوار است و کوتاه مدت نیست. به جز این گزینه آزمایش بر روی داوطلبان وجود دارد، اما تاکنون با روش کلاسیک کار کرده ایم. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل