فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس


 فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها  پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس

کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها با اعلام فراخوان و بسیج جوانان روستای فومستان شهرستان پارسیان و اجرای برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا، شرایط ایمنی را برای اهالی بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان پارسیان، کانون های فرهنگی هنری که ربع قرن پیش با هدف انسجام بخشی به فعالیت های مردمی برای پاسداری از اصول و ارزش ها و احیای کارکردهای متنوع خانه های امن الهی در فضای معنوی مساجد بوجود آمدند، در این برهه حساس نیز نسبت به پیشگیری و مقابله با کروناویروس احساس تکلیف کرده و با استفاده از همه توان خود وارد میدان شده اند.

تشکیل هیئت های اندیشه ورز و بررسی ظرفیت و توانمندی ها و تدوین برنامه های قابل اجرا برای پیشگیری و مقابله با کرونا، اعلام فراخوان و بسیج جوانان برای اجرایی کردن مصوبات، تهیه مواد ضدعفونی کننده و اجرای عملیات ضدعفونی خیابان ها، کوجه ها، معابر و حتی مغازه ها و منازل به ویژه در مناطق روستایی از شاخص ترین اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد در این روزهای کرونایی است.

همکاری با پایگاه های مقاومت بسیج برای تشکیل گروه های بازرسی و استقرار آنها در مبادی ورودی و خروجی روستاها و شهرها و کنترل ترددها و غربالگری مسافران، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک با بهره گیری از ظرفیت بانوان خیاط عضو کانون ها بخش دیگری از برنامه های این مراکز تاثیرگذار در این برهه حساس است.

 فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها  پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس

جذب کمک های مردمی و خیرین و تهیه سبدهای اقلام بهداشتی و همچنین مواد غذایی و توزیع آن ها بین نیازمندان و کسانی که کار و کسبشان در این ایام راکد شده است و تشکیل گروه های واتساپی و عضو کردن اهالی جهت ارائه آموزش های بهداشتی و همچنین اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ازجمله مسابقات کتابخوانی و استفاده از اپلیکشن ها جهت اجرای برنامه های جشن اعیاد مذهبی در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات درخور توجه کانون های مساجد ویژه دوران کرونایی است.

کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها روستای فومستان شهرستان پارسیان در غربی ترین نقطه استان هرمزگان نیز با تشکیل منظم هیئت اندیشه ورز و بحث و تبادل نظر، در روزهای نخست اپیدمی همه امکانات و ظرفیت های نیروی انسانی روستا را برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس بسیج کرد تا اهالی این روزها را بدون دلهره و استرس سپری کنند.

یکی از نکات جالی توجه در فعالیت های کرونایی کانون آل طاها، حضور موثر زنان روستا هم در قالب هیئت اندیشه ورز و هم در بخش پشتیبانی از تیم های عملیاتی پیشگیری و مبارزه با کروناویروس است.

« فهیمه صحرانشین »، کارشناس روابط عمومی کانون فرهنگی هنری آل طاها در این باره می گوید: همزمان با شروع اپیدمی بیماری کروناویروس در کشور، هیئت اندیشه ورز کانون متشکل از امام جماعت، مدیرکانون، فرمانده پایگاه بسیج، دهیار، رئیس و اعضای شورای اسلامی و تنی چند از فرهیختگان روستا تشکیل شد و برای پیشگیری و مقابله با این بیماری برنامه هایی مصوب شد.

 فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها  پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس

وی با اشاره به اینکه پس از اعلام فراخوان، جوانان عضو کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت بسیج در قالب گروه های ایست بازرسی برای کنترل مبادی ورودی و خروجی و عملیات ضدعفونی روستا سازماندهی شدند، می افزاید: ایستگاه سلامت روستا نیز با هدف آگاهی بخشی به روستائیان تشکیل شد.

کارشناس روابط عمومی کانون فرهنگی هنری آل طاها ادامه می دهد: پسران و دختران تحصیلکرده روستا در ایستگاه سلامت عضو شدند و پس از دریافت آموزش های لازم، به صورت حضوری و مجازی اقدام به ارتقا دانش و آگاهی افراد نسبت به کروناویروس و موارد بهداشتی جهت پیشگیری از آن می کنند.

وی اضافه می کند که برای تهیه مواد ضدعفونی از مردم روستا کمک گرفته شد که انصافا اهالی نیز در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند.

صحرانشین می افزاید: زنان روستا نیز با تدارک صبحانه، شام و نهار در زمینه پذیرایی تیم های جهادی ضدعفونی کننده روستا و ایست و بازرسی و غربالگری در ورودی و خروجی روستا همکاری دارند.

 فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها  پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس

« عیسی موحدی نیا »، مدیر کانون فرهنگی هنری آل طاها نیز ضمن قدردانی از همکاری و همراهی اهالی روستای فومستان با کانون فرهنگی جهت اجرای برنامه های پیشگیری و مقابله با کرونا، می گوید: پس از بحث و بررسی در نشست اعضای هیئت اندیشه ورز کانون و مصوب شدن برنامه ها، برای حمایت مالی فراخوانی بین اهالی اعلام شد که با استقبال خوب مردم همراه بود.

وی ادامه می دهد: به سرعت جوانان عضو کانون و بسیج در قالب تیم های ضدعفونی و کنترل مبادی ورودی و خروجی سازماندهی شدند و روزانه طی سه شیفت در قالب گروه های حداقل پنج نفره کار ضد عفونی روستا و همچنین ایست و بازرسی مبادی ورودی و خروجی دنبال می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری آل طاها روستای فومستان شهرستان پارسیان عنوان کرد: تشکیل گروه همیار روستا یکی از مصوبات نشست هیئت اندیشه ورز کانون بود که هر شب راس ساعت 22 با رعایت موارد بهداشتی در مسجد روستا دورهم جمع می شوند و عملکرد روزانه را بررسی و پیشنهادات برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت ارائه می گردد.

موحدی نیا با بیان اینکه هیئت اندیشه ورز کانون نیز هر هفته یکبار نشست خود را به منظور بررسی وضعیت موجود، نیازها و راه های رفع آن را در مسجد برگزار می کند، می افزاید: مسابقات فرهنگی ازجمله کتابخوانی و همچنین جشن اعیاد شعبانیه نیز با بهره گیری از فضای مجازی اجرا می شود.

 فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها  پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس

وی از اقدام خودجوش جوانان روستا در نظافت و پاک سازی کوچه ها و معابر روستا به عنوان یکی دیگر از اقدامات روزهای کرونایی در روستای فومستان نام برد.

مردم کشورمان همواره نشان داده اند که مرد روزهای سخت هستند و شرایط بحرانی آنها را همدل تر، همراه تر و منسجم تر می کند و نگاهی گذار به تاریخ به ویژه دوران معاصر و به خصوص دوران انقلاب و دفاع مقدس موید این مطلب است. همه به یاد داریم که در دوران جنگ تحمیلی علی رغم همه کمبودها، مردم از نیازهای خودشان هم چشم پوشی می کردند و کمک هایشان را سرازیر میدان های نبرد می کردند.

 فعالیت های کرونایی کانون فرهنگی هنری کریم آل طاها  پارسیان/زنان دوشادوش مردان در نبرد با کروناویروس

مساجد همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش محوری ایفا کرد امروز نیز به لطف الهی و حرکت های جهادی جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج می توانند در شکست ویروس منحوس کرونا نیز نقش آفرین باشند.

گفتنی است؛ روستای فومستان شهرستان پارسیان دارای هزار و 300 نفر جمعیت می باشد که شغل اکثر اهالی کشاورزی است.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...