به گزارش ایرنا، «کایر استارمر» وزیر پیشین برگزیت دولت در سایه روز شنبه(۱۶ فروردین) به عنوان رهبر جدید حزب مخالفت دولت انگلیس(کارگر) و جانشین جرمی کوربین معرفی شد.

او که از لقب «سر» نیز برخوردار است در انتخابات درونی حزب کارگر، موفق شد با کسب ۵۶.۲ درصد آرا، «ربکا لانگ بیلی» و «لیسا ناندی» را از دور انتخابات کنار زده و سکان حزب را برعهده بگیرد.

استارمر ۵۷ ساله در نخستین نطق خود به عنوان رهبر حزب کارگر گفت: تلاش خواهد کرد تا این حزب را به سمت دورانی تازه و سرشار از اعتماد و امید هدایت کند.

او پس از اعلام کناره گیری کوربین از رهبری حزب کارگر در پی شکست سنگین انتخابات سراسری آذرماه سال ۲۰۱۹ به سرعت در میان اعضای این حزب محبوبیت پیدا کرد و با درجه احتمال زیادی پیش بینی می‌شد که در انتخابات درونی حزب پیروز شود.

کوربین که از سال ۲۰۱۵ سکان حزب کارگر را به دست گرفت در هیچ‌کدام از انتخابات سراسری سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ موفق به پیروزی نشد و به ویژه در آخرین انتخابات شکست سنگینی را بر این حزب تحمیل کرد.

او چندی پیش در گفت وگو با خبرنگاران اعلام آمادگی کرد که پس از تعیین جانشین خود در انتخابات درون حزبی، در کسوت وزیر کابینه در سایه فعالیت کند.

او گفته بود؛ آماده‌ام تا در هر ظرفیتی به حزب [کارگر] کمک کنم. همه عمرم را صرف کار در پارلمان و حساب کشی از دولت کرده‌ام.

کوربین در پاسخ به این پرسش که آیا بطور قطع آمادگی دارد تا در کابینه در سایه مشغول شود، این احتمال را رد نکرد و گفت: در جریان نبودم که قرار است پیشنهادی به من شود. بگذارید ببینیم چه پیش می‌آید.

گفته می‌شود اد میلیبند رهبر پیشین حزب کارگر نیز مایل است تا در کابینه در سایه ایفای نقش کند.