24 کشته و 200 مسموم به دلیل مصرف مشروبات در آذربایجان‌شرقی/شمار قربانیان در استان البرز به 37 نفر رسید


24 کشته و 200 مسموم به دلیل مصرف مشروبات در آذربایجان‌شرقی/شمار قربانیان در استان البرز به 37 نفر رسید
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۲۴ نفر در استان جان خود را به دلیل مصرف مشروبات الکلی از دست داده‌اند و حدود ۲۰۰ نفر مسموم شده بودند.

به گزارش فارس، محمدرضا پورمحمدی با اشاره به فوت ناشی از مصرف الکل صنعتی در سطح استان اظهار داشت: فوتی های ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کشور بیش تر از ۱۰ درصد است که جای تاسف دارد و ۲۴ نفر در استان جان خود را به دلیل مصرف مشروبات الکلی از دست داده‌اند و حدود ۲۰۰ نفر مسموم شده بودند.

وی ادامه داد: ۷۸ نفر از این افراد در بخش های آی سی یو بستری هستند که باید در اختیار بیماران کرونایی قرار می گرفت هرچند جان انسان‌ها مهم است و وظیفه ما حفظ سلامت مردم است.

پورمحمدی افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان برای بیماران کرونایی آماده شده است که دو هزار مورد آن ها مجهز است و تا امروز ۶۵۰ تخت اشغال شده است که شامل یک سوم تخت های بیمارستانی است.چندین مرکز تکمیل درمان نیز توسط سپاه، بسیج و ارتش با ظرفیت ۴۰۰ تختخوابی امروز افتتاح شد که در صورت نیاز برای نگهداری بهبودیافتگان کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد.

شمار قربانیان الکل تقلبی در استان البرز به ۳۷ نفر رسید

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: شمار قربانیان الکل تقلبی در استان به ۳۷ نفر رسیده است.

به گزارش مهر، دکتر مهرداد بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه از اسفند ماه سال گذشته و با شیوع کرونا ویروس در سطح کشور و جهان، موضوع مصرف الکل تقلبی توسط بعضی از افراد ناآگاه و فریب خورده، منجر به ایجاد مسمومیت‌های شدید در استان‌های مختلف کشور شد.

وی گفت: در استان البرز نیز تا صبح امروز (شانزدهم فروردین) ۱۸۰ نفر دچار مسمومیت با متانول (الکل متیلیک) شد ه و در بیمارستان‌های استان بستری شدند تا تحت درمان‌های ویژه و حفظ حیات قرار بگیرند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز اضافه کرد: متأسفانه ۳۷ نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

دکتر بابایی با تاکید بر اینکه نتیجه مصرف مشروبات الکلی تقلبی چیزی جز کوری، نارسایی کلیوی و مرگ نیست، گفت: متأسفانه شیوع کرونا ویروس و ترس و تشویش ذهنی ایجاد شده در مردم، زمینه را برای افراد فرصت طلب و سودجو فراهم کرد.

افزایش عدد مسمومین الکلی در فارس به ۷۰۳ نفر
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اعلام کرد که تا صبح شنبه ۱۶ فررودین آمار مسمومیت‌ها الکلی در این استان به ۷۰۳ نفر رسیده است.

محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۰۳ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۱۵ نفر بستری هستند.

او افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۸۸ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)