واحدهای صنفی البرز همچنان تعطیل است


واحدهای صنفی البرز همچنان تعطیل است

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف البرز از ادامه تعطیلی واحدهای صنفی این استان طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا خبرداد.

بهروز حصاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا استان البرز، واحد های صنفی غیرضرور این استان تا اطلاع بعدی تعطیل هستند و اجازه فعالیت به آن ها داده نمی شود.

وی اضافه کرد: واحد های صنفی نانوایی ، سوپر مارکت ، میوه فروشان ، کالاهای پزشکی ، لبنیات و داروخانه ها صرفا اجازه فعالیت طی این مدت را دارند، بقیه صنوف اجازه فعالیت تا تاریخ مذکور را ندارند و تا کنترل اوضاع ویروس کرونا برابر قانون با از هرگونه فعالیت صنفی خودداری کنند.

حصاری گفت: اجرای طرح های تشدید بازرسی از واحدهای صنفی ، شناسایی عوامل احتکار یا فاچاق مواد شوینده و بهداشتی ، شناسایی و پلمپ کارگاه های تولید الکل تقلبی و فاقد مجوز، از جمله اقداماتی بود که در آغاز طرح مبارزه با شیوع کرونا توسط اتاق اصناف مرکز استان البرز ، اتحادیه های صنفی تحت پوشش و واحد بازرسی و نظارت اصناف کرج به اجرا در آمد .

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی خدماتی،تولیدی و توزیعی در استان البرز فعالیت می کنند.

هدف از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس با کاهش تماس و نبود برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در کشور و استان البرز است.

شیوه اجرای این طرح به این صورت بوده که صرفا افراد بومی و مقیم و ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر هستند و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۲۰۴کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش