سیل به 195 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی خسارت زد


سیل به 195 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی خسارت زد

بیرجند- ایرنا-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر در استان موجب آسیب دیدن 195 کیلومتر از راه‌های اصلی فرعی و روستایی شده است.

اسداله جلال زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش‌های سنگین باران و جاری شدن سیلاب، بارش برف در گردنه‌های برف‌گیر روزهای گذشته برخی مسیرهای مواصلاتی استان دچار انسداد موقت به علت آبگرفتگی شد و در کمترین زمان ممکن باز و ایمن شده است.

وی از کمک‌رسانی به ۱۲۰ دستگاه خودرو گرفتار در روزهای گذشته خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات در اختیار برای پاکسازی و بازگشایی محورها اقدام و همچنین تیم‌های ارزیابی راهداری برای بازدید از راه‌ها و پل‌های آسیب دیده اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به نصب ۳۵۰ عدد علائم و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی استان گفت: با فعالسازی قرارگاه مدیریت بحران راهداری خراسان جنوبی تاکنون ۸۹ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۴۸ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۵۰ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی، پاکسازی و بازگشایی راه‌های استان اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: ۱۸۰ مقطع ریزش برداری و پاکسازی بویژه در راه‌های مسدود اقدام شده و طول راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آسیب دیده ۱۹۵ کیلومتر است.

جلال زاده گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

وی افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین به رانندگان توصیه کرد؛ ضمن توجه به مسائل بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیر ضرور برنامه سفرهای ضروری خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و همکاری لازم را با پلیس راه و تیم های راهداری و گشت‌های ویژه کرونا و سایر گروه‌های امدادی به عمل آورند.

خراسان جنوبی هفته گذشته شاهد بارش های سنگینی در اغلب نقاط استان بود و طبق نقشه‌های هواشناسی با تقویت ناپایداری‌های جوی برای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری وقوع روان آب در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت