اجرای طرح سالم سازی پارک ها در ساوه


اجرای طرح سالم سازی پارک ها در ساوه

شهردار ساوه گفت: استفاده مطلوب از پارکها تنها زمانی امکان پذیر است که شهروندان در آن احساس امنیت و آرامش کنند.

سید مهدی حسینی در جلسه بررسی پروژه های مشترک شهرداری و سپاه ناحیه شهرستان که با حضور سرهنگ دستجانی در دفتر معاونت شهری برگزار شد، گفت: فضا‌های عمومی بویژه پارک‌ها و تفرجگاه‌های عمومی به عنوان اماکنی برای تفریح و آسایش شهروندان در نظر گرفته شده است اما متاسفانه عده ای از هنجارشکنان با رفتارهای خلاف عرف کاری می کنند که خانواده ها در این اماکن معذب شده و به دلیل عدم احساس امنیت، کمتر از این فضاها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات و هزینه های شهرداری در زیباسازی پارک ها برای استفاده شهروندان است، افزود: پارک ها محیطی مناسب از حیث فعالیت‌های اجتماعی، آسایشی، تفریحی و امور خانوادگی برای شهروندان را دارا هستند و استفاده مطلوب از این فضا‌های شهری، تنها زمانی امکان پذیر است که خانواده ها در آن احساس امنیت و آرامش کنند.

حسنی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصول گرم سال و نیاز بیشتر شهروندان به استفاده از پارک ها، همکاری سپاه ناحیه شهرستان با شهرداری جهت تامین امنیت پارک ها با انجام اقدامات فرهنگی در این اماکن در قالب طرح سالم سازی پارک ها می تواند نقش مهمی در جهت ایجاد آرامش شهروندان در تفرجگاه های شهر داشته باشد.

سرهنگ دستجانی فرمانده سپاه شهرستان ساوه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در بالا بردن نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد، بیان کرد: امروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باعث کاهش نشاط اجتماعی در جامعه شده است لذا ترویج هر چه بیشتر نشاط اجتماعی با برگزاری برنامه‌هایی با معیارهای اسلامی و محلی نقشی مؤثر در شادی مردم و قشر جوان جامعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم تزریق نشاط به جامعه و اهمیت برگزاری جشن نیمه شعبان امسال این جشن فرخنده با همکاری شهرداری به صورت خیابانی و بدون حضور مردم به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت سه شب برگزار می شود و مردم تنها می توانند از بالکن و تراس های منازل خود این جشن را مشاهده کنند.

بررسی اجرای طرح سالم سازی پارک ها، احداث مسجد و فرهنگسرای محله عباس آباد، بازپیرایی پارک امامزاده یحیی(ع)، هماهنگی جهت برگزاری جشن نیمه شعبان و بررسی عملیات مشترک گندزدایی شهر در مقابله با ویروس کرونا از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته