احتمال لغو مراسم ماه رمضان و نماز عید فطر در مساجد «نیوز برانزویک» کانادا


احتمال لغو مراسم ماه رمضان و نماز عید فطر در مساجد «نیوز برانزویک» کانادا

رهبران اسلامی در «نیوبرانزویک» کانادا از احتمال لغو مراسم ماه مبارک رمضان و برگزاری نماز عید فطر در مساجد این شهر در صورت افزایش شیوع ویروس کرونا با روند کنونی خبر دادند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «cbc»،مسلمانان در «نیو برانزویک» کانادا که این روزها به دلیل شیوع کرونا تجربه برپایی نمازهای یومیه در منازل را تجریه می کنند و از رفتن به مساجد محروم هستند خود را برای گذراندن ماه رمضان و برگزار کردن مراسم عید فطر در خانه های خود نیز آماده می کنند.

در حال حاضر نمازهای جمعه و نماز جماعت در مساجد «نیو برانزویک» لغو شده است و اگر وضعیت اضطراری به دلیل شیوع کرونا همچنان ادامه پیدا کند،شرایط مشابه در ماه مبارک رمضان و عید فطر نیز وجود خواهد داشت.

در سه هفته گذشته مساجد این شهر خالی و ساکت بوده اند و همه مراکز متعلق به مسلمانان در پی دستور مسئولان بهداشت برای ماندن افراد در خانه هایشان درهای خود را بسته و تعطیل شده اند.

حالا مقامات «نیو برانزویک» وضعیت فوق العاده در این شهر را دو هفته دیگر تمدید کرده اند و طرح فاصله گیری اجتماعی و ممنوعیت گردهمایی های کوچک و بزرگ در حال اجرا شدن است.

از آنجا که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر در حال افزایش و اکنون به 91 مورد رسیده است،مردم انتظار ندارند که به زودی شاهد تغییر در این شرایط باشند.

به همین دلیل ماه مبارک رمضان که به زودی یعنی در اواخر ماه آوریل آغاز می شود نیز مشمول همین قوانین خواهد بود.

به گفته «عبدالرحیمی»،رئیس انجمن اسلامی «سنت جان»،گردهمایی های بزرگ برای برگزاری مراسم و نماز عید فطر در پایان ماه مبارک رمضان در مساجد «نیو برانزویک»احتمالا لغو خواهد شد.

وی در این باره می گوید:هر سال بیش از یک هزار نفر برای برگزاری نماز عید فطر در مسجد «سنت جان» شرکت می کردند اما احتمالا در سال جاری شاهد چنین چیزی نخواهم بود.

رهبران اسلامی «نیو برانزویک» ابراز امیدواری کرده اند که تا پایان ماه مبارک رمضان ویروس کرونا به طور کامل از بین رفته باشد اما به گفته آنها اگر هنوز چنین شرایطی حاکم باشد همه مراسم ماه رمضان و نماز عید فطر در خانه ها برگزار می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی