336 هزار نفر در جاده‌های استان مرکزی تب سنجی شدند


336 هزار نفر در جاده‌های استان مرکزی تب سنجی شدند

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: 336 هزار نفر به منظور عربالگری افراد مبتلا به بیماری کووید 19 از 11 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین ماه جاری در جاده‌های این استان تب سنجی شدند.

دکتر «محمد محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد سرنشینان بیش از ۹۸ هزار خودرو را شامل می‌شود که در بین آنان ۹۵۲ نفر دارای علایم شناسایی و به مراکز تعیین شده ارجاع داده شدند.

وی بیان کرد: در راستای طرح غربالگری سلامت مسافران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ۲۴ پایگاه جمعیت هلال احمر استان مرکزی متشکل از امدادگران، نجاتگران و جوانان فعال بود که در هر پست به طور میانگین روزانه سه تا چهار نفر نیرو حضور داشتتند و به مردم ارایه خدمت می‌کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: طرح غربالگری سلامت جمعیت هلال احمر تا ۱۲ فروردین ماه جاری تعیین شده بود، اما بر اساس ابلاغیه سازمان این طرح تا ۱۴ فروردین ماه جاری ادامه داشت.

دکتر محمدی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این مدت علاوه بر آموزش مقابله با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی، پنج هزار پوستر و بروشور آموزشی را نیز بین مسافران توزیع کرد.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر استان مرکزی آمادگی هر نوع همکاری برای کاهش شیوع ویروس کرونا را دارد.

نخستین مورد مثبت به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از استان قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و بر اساس آخرین آمار یک‌هزار و ۲۱۴ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی