توزیع کالا در استان بوشهر نباید منجر به تجمع شود


توزیع کالا در استان بوشهر نباید منجر به تجمع شود

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: در شرایط کنونی هیچ کمبودی در زمینه کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم در این استان وجود ندارد و باید توزیع به نحوی باشد که منجر به ایجاد تجمع نشود.

عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در زمان حاضر برنج به اندازه کافی در استان بوشهر وجود دارد و تنها باید به صورتی توزیع و به دست مردم برسد که منجر به تجمع نشود.

وی بیان کرد: مردم استان بوشهر در قالب پویش در خانه بمانیم تلاش کردند زنجیره انتقال ویروس کرونا شکل نگیرد و این زنجیره قطع شود پس اگر هر تجمعی در این شرایط صورت گیرد ممکن است فردی بدون علائم ظاهری وجود داشته باشد که منجر به آلودگی و ایجاد زنجیره شود.

گراوند اضافه کرد: به همین دلیل تا زمانیکه بتوانیم هماهنگی لازم و کارشناسی شده در زمینه توزیع برنج انجام شود به گونه‌ای که هیچ تجمعی صورت نگیرد دستور داده شده توزیع متوقف شود.

وی گفت: مصرف زیاد آب مشکل کل کشور است و مردم در این شرایط صرفه جویی را باید در دستور کار قرار دهند همچنین دستور لازم برابر بررسی مشکلات مناطق و روستاهایی که مشکل کمبود آب دارند داده شده تا آب مورد نیاز مردم در مناطق مختلف تامین شود.

وی با اشاره به آغاز زمان برداشت محصول در استان بوشهر گفت: برای این موضوع چارچوبی تعریف شده که نیازمند ۵۰۰ کمباین هستیم و عمده این کمباین‌ها از استان‌های همجوار وارد می‌شوند، به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بهداشت و هلال احمر، نسبت به انجام تب سنجی کمباین‌داران در همه شهرستان‌های استان اقدام و سازمان تعاون روستایی استان هم به منظور جلوگیری از تجمع برای تحویل گندم، همه مراکز خرید را فعال کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بانک‌های استان از ارسال پیامک پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد که موجب بروز استرس بر مردم در این شرایط می‌شود، خودداری کنند.

وی یادآور شد: دفتر بازرسی استانداری، بررسی و بازرسی از بانک‌ها را با هدف جلوگیری از ارسال پیام‌ها در مورد دیرکرد اقساط و جریمه‌ها و سایر فعالیت‌های بانکی در این ایام انجام دهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اگر وضعیت استان در مقابله با کرونا تاکنون مطلوب بوده ناشی از همکاری مردم، بازار، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، بسیح امکانات ادارات، شوراها و شهرداری‌ها و دهیاران بوده که نهایت همکاری در پشتیبانی از نیروهای انتظامی، بسیج و هلال احمر انجام دادند.

گراوند ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و رسانه‌ها هم به نوبه خود در کنار دستگاه‌های اجرایی بوده و برای مقابله با کرونا اقدام‌های موثری داشتند.

استاندار بوشهر گفت: اداره‌های استان مکلف هستند نسبت به تب سنجی برای ارباب رجوع اقدام کنند و حوزه بازرسی استانداری بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: مدیران استان با کارکنان جانباز و کارکنانی که بیماری زمینه ای دارند برای انجام امور محوله به صورت دور کاری و سایر شرایط، نهایت همکاری را تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی وضعیت استان را در مقابله با کرونا مناسب اعلام کند، داشته باشند.

وی بر تدوین شیوه‌نامه میز خدمت و ملاقات‌های تلفنی مدیران با ارباب رجوع از سوی دفتر بازرسی استانداری تاکید کرد و گفت: تردد کامیون‌ها در استان به منظور جابه‌جایی مصالح با رعایت موارد بهداشتی منعی ندارد.

گراوند بیان کرد: تخلیه لنج‌های باری استان با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی منعی ندارد و کنترل‌های لازم بهداشتی برای کشتی‌های ورودی به بنادر استان با جدیت انجام شود.

استاندار بوشهر گفت: مدیران اجرایی استان مکلف هستد در چارچوب سیاست‌های ملی، سیاست‌های ابلاغی استانی را اجرایی کنند.

گراوند گفت: تصمیم گیری در مورد فعالیت مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا است که در این زمینه فردا تصمیم‌گیری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو