حمایت از واحدهای تولیدی ، اولویت جهش تولید در استان اردبیل است


حمایت از واحدهای تولیدی ، اولویت جهش تولید در استان اردبیل است

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: شناسایی و حمایت از واحدهای تولیدی و اقتصادی که برای افزایش تولید و اشتغال آمادگی داشته باشند، اولویت برنامه های استان در عملیاتی کردن جهش تولید است.

ارژنگ عزیزی روز شنبه اظهارداشت: کمک به حفظ تولید و اشتغال واحدهای موجود و پیشگیری از ایجاد هرگونه وقفه در فعالیت آنها و حمایت از شکل‌گیری زنجیره‌های تولید و خوشه‌های صنعتی و کسب و کار در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده در سال جاری می‌باشد.

وی از پیگیری تعهدات ۱۶ بانک عامل استان به مبلغ ۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای تامین نقدینگی مورد نیاز طرح‌ها و واحدهای اقتصادی استان مصوب شده است.

عزیزی گفت: در سال گذشته پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این میزان به بانک‌ها معرفی شده ، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تصویب و یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز پرداخت شده است.

وی ادامه‌داد: مابقی تعهدات بانک‌ها برای تامین سرمایه مورد نیاز واحدها نیز در سال جاری پیگیری و پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به آغاز تدوین برنامه اجرایی جهش تولید از اولین روزهای سال جاری ، از تصویب این برنامه اجرایی پس از

کارشناسی‌های لازم در هفته آینده خبر داد.

عزیزی با اشاره به اینکه تشکیل نهادهای تامین‌کننده و توسعه‌گر الگوی پیشنهادی برای جهش تولید در سال جاری استان است، ادامه داد: این نهادها ، مواد اولیه را با قیمت ارزان‌تر (به دلیل تقاضای بزرگتر) خریداری کرده و در اختیار بنگاه تولیدی می‌گذارند ، سپس محصول تولیدی را با استاندارد مدنظر از آنها خریده و در بازار می‌فروشند.

وی توجه به شکل‌گیری زنجیره‌های تولید و ایجاد خوشه‌های صنعتی را از دیگر الگوهای جهش تولید در سال جاری در استان برشمرد.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید باید در گام اول ریشه‌یابی شود، افزود: صرفا با پول جهش تولید محقق نمی‌شود و ریشه مشکلات تولید آن هم در بنگاه‌های کوچک و متوسط، پول نیست.

او ادامه‌داد: مرحله اول خرید مواد اولیه با قیمت ارزان و متناسب و سپس مهم‌تر فروش محصول در بازار و در رقابت با دیگر محصولات مشابه است.

عزیزی توجه به مراحل مختلف جهش تولید در برنامه اجرایی این شعار در استان را ضروری دانست و یکپارچه‌‏سازی و بسیج ظرفیت‌‏ها و توانمندی‌‏ها ،تقویت توانمندی‌‏های فنی و مهندسی و تمرکز بر خلق فرصت‌‏های جدید را مهم‌ترین مراحل برنامه اجرایی جهش تولید در استان عنوان کرد.

وی گفت: حمایت گسترده از پارک‌های علم و فناوری، استارت آپ‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط ، نقش دادن به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و تهییج آن‌ها برای ورود سازنده‌تر و کارآمدتر ، کاهش بروکراسی‌ اداری و قوانین مبهم، دست و پا گیر و بهبود فضای کسب و کار از جمله الزامات جهش تولید می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تولید موتور محرکه اقتصاد تمام کشورهای موفق و پیشرو در جهان بوده و منظور از تولید معنای عام و فراگیر آن ،چه در عرصه علم و فناوری ،صنعت، کشاورزی و یا عرصه فرهنگ باشد.

وی افزود: جهش تولید به معنی برداشتن گامی بلند، سریع و عملیاتی در راستای کاهش فاصله علمی، فناوری و صنعتی کشور از کشورهای پیشرو در اقتصاد است که گام همراه با نوآوری در صنعت و یافتن مسیرهای جدید و میان‌بر برای فضای تولید در کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟