جهش تولید از ویژگی‌‌های انتظار واقعی به عنوان افضل اعمال است


جهش تولید از ویژگی‌‌های انتظار واقعی به عنوان افضل اعمال است

حجت‌الاسلام موسوی‌نسب درباره ارتباط جهش تولید با آمادگی برای ظهور، گفت: انتظار افضل اعمال است نه حالتی روحی و روانی، لذا منتظر واقعی در عرصه‌های مختلف باید تلاشگر و فعال و دارای حرکت رو به جلو و جهشی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجعفر موسوی نسب» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری ششمین روز از دهه مهدویت با عنوان «جهش تولید، اقتصاد و آمادگی برای ظهور»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در هماهنگی با منویات معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و نیز قانون اساسی، چشم انداز و افق راه را مشخص کرده اند.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: نخ تسبیح این بیانیه، مهدویت و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است. لازمه این مهم آن است که در محورهای مختلف جهش داشته باشیم. رهبری معظم انقلاب در سال گذشته مسئله رونق تولید را مطرح کردند و امسال بر جهش تولید تاکید دارند این یعنی باید تولیدات ما در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی جهش تولید جوانان هستند، گفت: باید برای این جهش برنامه ریزی و سیاستگذاری شده و ارتباط آن با تمدن سازی تبیین شود. با توجه به اینکه غایت انقلاب اسلامی، تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور است جامعه مهدوی می تواند در این باره نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام موسوی نسب با بیان اینکه جهش در عرصه های مختلف ما را به اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی نزدیک می کند، ابراز کرد: ارتقای فرهنگی مهدویت و افزایش معرفت نسبت به این آموزه زمینه این جهش را فراهم می کند.

وی درباره نقش انتظار و مهدویت در ایجاد روحیه و امید در جامعه برای جهش تولید، تاکید کرد: بنابر فرموده پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، انتظار فرج افضل اعمال است این یعنی انتظار حالت روحی و روانی نیست بلکه عمل گرایی در همه زمینه ها است.

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: از دغدغه های اصلی امام راحل و مقام معظم رهبری نیز همین عملگرایی است. منتظر واقعی در عرصه های مختلف باید تلاشگر و فعال و دارای حرکت رو به جلو و جهشی باشد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار