بانک‌ها از ارسال پیامک‌ دیرکرد اقساط به شهروندان خودداری کنند


بانک‌ها از ارسال پیامک‌ دیرکرد اقساط به شهروندان خودداری کنند

استاندار بوشهر گفت: بانک های استان از ارسال پیامک پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد که موجب بروز استرس بر مردم در این شرایط می شود خودداری کنند.

عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد استانی کرونا ضمن قدردانی از مردم با فرهنگ بوشهر برای رعایت اصول مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز طبیعت افزود: از همراهی و همکاری بازاریان استان در مبارزه با کرونا نهایت قدردانی و تشکر را دارم که در این مسیر برای حفظ سلامت مردم همکاری داشتند.

وی با اشاره به قدردانی وزیر کشور از مدیران استان بوشهر در مقابله با کرونا افزود: اگر وزیر کشور از استاندار و مسئولان استان قدردانی کرده در واقع این قدردانی تشکر و سپاس از مردم استان بوشهر بوده، ما همه یک خانواده هستیم که در مقابله با کرونا با هم همکاری داریم.

استاندار بوشهر بیان کرد: اگر وضعیت استان در مقابله با کرونا تاکنون مطلوب بوده ناشی از همکاری مردم، بازار، کارکنان دستگاه های اجرایی، بسیح امکانات ادارات، شوراها و شهرداری ها و دهیاران بوده که نهایت همکاری را در پشتیبانی از نیروهای ناجا، بسیج و هلال احمر انجام دادند.

وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد، فعالان اجتماعی و رسانه ها هم به نوبه خود در کنار دستگاه های اجرایی بوده و برای مقابله با کرونا اقدامات موثری داشتند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر گفت: بانک های استان از ارسال پیامک پرداخت اقساط و جریمه دیرکرد و... که موجب بروز استرس بر مردم در این شرایط می شود خودداری کنند.

گراوند اظهار کرد: دفتر بازرسی استانداری، بررسی و بازرسی از بانک ها را با هدف جلوگیری از ارسال پیام ها در مورد دیرکرد اقساط و جریمه ها و سایر فعالیت های بانکی در این ایام انجام دهد.

استاندار بوشهر افزود: ادارات استان مکلف هستند نسبت به تب سنجی برای ارباب رجوع اقدام کنند و حوزه بازرسی استانداری بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی خطاب به مدیران اجرایی استان تاکید کرد: مدیران استان با کارکنان جانباز و کارکنانی که بیماری زمینه ای دارند برای انجام امور محوله به صورت دور کاری و سایر شرایط، نهایت همکاری را -تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی وضعیت استان را در مقابله با کرونا مناسب اعلام کند-، داشته باشند. همچنین مدیران اجرایی مکلف هستند در چارچوب سیاست های ملی، سیاست های ابلاغی استانی را اجرایی نمایند.

این مسئول بر تدوین شیوه نامه میز خدمت و ملاقات های تلفنی مدیران با ارباب رجوع توسط دفتر بازرسی استانداری تاکید کرد و گفت: تردد کامیون ها در سطح استان به منظور جابجایی مصالح با رعایت موارد بهداشتی منعی ندارد. تخلیه لنج های باری استان نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی منعی ندارد و کنترل های لازم بهداشتی برای کشتی های ورودی به بنادر استان با جدیت انجام شود.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: مشکلی در زمینه تامین برنج در استان نداریم اما شیوه توزیع برنج مناسب نبود که در این زمینه شیوه جدید را اعلام خواهیم کرد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: تصمیم گیری در مورد فعالیت مدارس و دانشگاه ها در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا است که در این زمینه فردا تصمیم گیری خواهد شد.

وی در مورد وضعیت برداشت گندم از مزارع گفت: برای این موضوع چارچوبی تعریف شده که نیازمند ۵۰۰ دستگاه کمباین هستیم که عمده این کمباین ها از استانهای همجوار وارد می شوند لذا سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بهداشت و هلال احمر، نسبت به انجام تب سنجی کمباین داران در همه شهرستانهای استان اقدام کنند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی استان هم به منظور جلوگیری از تجمع برای خرید گندم، نسبت به فعال کردن تمام مراکز خرید گندم اقدام کند.

گراوند بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: بازرسی و نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی با دقت انجام شود و هر واحد تولیدی که اصول و پروتکل های بهداشتی برای مقابله با کرونا را رعایت نکند پلمپ می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر