آخرین آمار مسمومیت با الکل تقلبی در البرز: 180 نفر مسموم و 37 نفر فوتی


آخرین آمار مسمومیت با الکل تقلبی در البرز: 180 نفر مسموم و 37 نفر فوتی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: طی یک ماه و نیم گذشته 37 نفر به خاطر مسمومیت با الکل متانول جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر مهرداد بابایی روز شنبه ۱۶ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین در مجموع ۱۸۰ نفر به واسطه شرب الکل تقلبی دچار مسمومیت با متانول شدند که از میان آنها ۳۷ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه نتیجه مصرف مشروبات الکلی تقلبی کوری، نارسایی کلیوی و مرگ است، گفت: شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ترس و تشویش ذهنی در مردم شده و همین تشویش و نگرانی زمینه سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است.

وی اذعان کرد: در این شرایط که مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه‌ها و کانال‌های مجازی اقبال بیشتری دارند، افراد فرصت طلب برای رسیدن به سود مادی، آسیب‌هایی سنگین و جبران ناپذیری به مردم وارد می‌کنند که تبعات آن گاه از بیماری کرونا ویروس بدتر است. این افراد شیاد و فرصت طلب با اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متیلیک که منشأ صنعتی و سمی دارد، آن را به ماده‌ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش می‌رسانند که نتیجه خوردن این ماده سمی باعث کوری، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ خواهد شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز تصریح کرد: هر یک از این افراد ممکن بود هیچوقت مبتلا به کرونا ویروس نشده و زنده می‌ماندند.

وی گفت: راه‌های ورود کرونا ویروس به بدن، مخاطات تنفسی (بینی، نای و سلول‌های ریه) دهان و چشم‌ها هستند و مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده، در از بین بردن ویروس کرونا هیچ تأثیری ندارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !