اطلاعیه ستاد مبارزه با موادمخدر درمورد لغو جمع‌آوری معتادان متجاهر


اطلاعیه ستاد مبارزه با موادمخدر درمورد لغو جمع‌آوری معتادان متجاهر

تهران - ایرنا - ستاد مبارزه با مواد مخدر در اطلاعیه‌ای درخصوص لغو موقت جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تصریح کرد که این ستاد تابع تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد مقابله با کرونا است. 

در این اطلاعیه که روز شنبه صادر شد، آمده است: ستاد مبارزه با مواد مخدر با کمک و همراهی دستگاه‌های مقابله‌ای و درمانی عضو خود، طی یک سال و نیم گذشته و به‌ ویژه ایام نوروز، به‌ صورت مستمر، طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر را در دست اقدام داشت که در حد قابل توجهی مناطق آلوده پاک‌سازی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته بودند.

«علی ایحال با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و طبق مصوبه کمیته درمان به ریاست معاون محترم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد تا زمان رفع شرایط بحران و اضطرار، اجرای این طرح به تعویق بیفتد.»

در این اطلاعیه آمده است: بنابراین به اطلاع می‌رساند ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور، در این خصوص تابع تصمیمات وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هستند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر در این اطلاعیه افزود: در این زمینه، جلساتی در حال برگزاری است و چنانچه هر گونه تصمیم جدیدی درباره این طرح، ابلاغ شود، ستاد و شوراها نیز ملزم به رعایت آن خواهند بود.

به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از حضور معتادان در شرایط شیوع کرونا و تاکید بر حضور شهروندان در خانه برای مبارزه و جلوگیری از انتقال این ویروس در فضای مجازی انتشار یافته و واکنش‌هایی را از سوی مسئولان و فعالان اجتماعی در پی داشته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران‌ روز گذشته(جمعه) با اشاره به حضور معتادان در میدان شوش اعلام کرد: تعطیلی و تعلیق فعالیت برخی مراکز نگهداری معتادان عامل این وضع است.

محمدرضا جوادی یگانه در صفحه توییتر خود افزود: شهرداری تهران⁩ با تمام ظرفیت گرمخانه‌ها و ۲۴ساعته به بی‌سرپناهان کمک می‌کند ولی تعطیلی و تعلیق فعالیت برخی مراکز نگهداری معتادان عامل این وضع است.

وی ادامه داد: ناگزیری بی‌سرپناهان از زندگی در خیابان، آنها را از ⁧حق شهروندی⁩ محروم نمی‌کند و تامین سرپناه برایشان وظیفه همه دستگاه‌ها است.

همچنین سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به حضور معتادان در میدان شوش پایتخت در پی تعطیلی مراکز نگهداری از این افراد اعلام کرد: زحمات چند ساله نیروی انتظامی با تعطیلی این مراکز نقش برآب شد.
حسینی همچنین در نشست خبری مجازی با هشدار نسبت به حضور معتادان متجاهر به دلیل تعطیلی مراکز ماده ۱۶ در پی بیماری کرونا و ایجاد پاتوق‌هایی توسط آنان در مناطق پاکسازی شده پایتخت گفت: مسئولان در این زمینه باید تصمیم جدی اتخاد کنند.

با این حال در پی بازتاب تصاویر تجمع تعداد قابل توجهی از معتادان در میدان شوش تهران و مراوده آنان بدون رعایت هیچ‌یک از نکات ایمنی، محدوده میدان شوش ضدعفونی شد.

همچنین تصایر دیگری از پاکسازی اطراف میدان شوش، قیام و مولوی تهران و انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرم‌خانه توسط شهرداری حکایت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس