موتورسیکلت بی ام و R 18 رونمایی شد


موتورسیکلت بی ام و R 18 رونمایی شد

موتورسیکلت کروزر بی‌ام‌و R 18 با طراحی کلاسیک و پیشرانه‌ باکسر 91 اسب‌بخاری، حدود 18 هزار دلار قیمت دارد.

بی‌ام‌و در طول سال ۲۰۱۹ چند موتورسیکلت مفهومی مثل Concept R18 را معرفی کرده بود که پیش‌نمایشی از جدیدترین محصولش بود. این شرکت آلمانی بالاخره موتورسیکلت کروز موردانتظارش را رونمایی کرد تا توجه تمام طرفداران قدیمی را جلب کند.

موتورسیکلت بی‌ام‌و R 18 براساس مدل کلاسیک R 5 طراحی شده است و به‌هیچ یک از محصولات فعلی این شرکت، شباهت ندارد. طراحی فریم، مخزن سوخت ۱۹ لیتری، اگزوز و حتی چرخ‌ها و رینگ‌ها با پره‌های سیمی و طرح و رنگ قسمت‌های مختلف بدنه باتمرکز ویژه به موتورسیکلت‌های کروز چند دهه پیش انجام شده است. چراغ جلو دایره‌ای، صندلی یک تکه، فریم لوله‌ای که بخش‌هایی از آن درمعرض دید قرار دارد و البته اگزوز بزرگ و کرومی همه یادآور موتورسیکلت کلاسیک بی‌ام‌و R 5 است.

موتورسیکلت بی ام و R 18 رونمایی شد

بی‌ام‌و R 18 در دو مدل استاندارد و First Edition عرضه می‌شود؛ مدل First Edition به طرح نوار سفید رنگ روی مخزن بنزین و بخش عقب، تزیینات کرومی و نشان ویژه «First Edition» روی صندلی مجهز شده است و ظاهری کاملا کلاسیک دارد. با اینکه ۸۴ سال فاصله‌ی زمانی بین دو موتورسیکلت بی‌ام‌و R 5 و R 18 وجود دارد، اما طراحی این دو مدل بسیار زیبا و ماندگار به‌نظر می‌رسد. درکنار این طراحی کلاسیک، قطعات و فناوری مدرن وجود دارد؛ چراغ‌های LED، کیلومترشمار دیجیتال و ترمزهای دیسکی ۳۰۰ میلی‌متری ABS با چهار پیستون بخشی از این موارد هستند.

موتورسیکلت بی ام و R 18 رونمایی شد

موتورسیکلت R 18 از قدرتمندترین پیشرانه‌ی باکسر بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این پیشرانه که به‌نام Big Boxer هم معروف است، ۱٬۸۰۲ سی‌سی حجم دارد و در ۴۷۵۰ دوربردقیقه، ۹۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. قدرتمندترین پیشرانه‌ی دو سیلندر بی‌ام‌و در ۳۰۰۰ دوربردقیقه، ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور هم دراختیار موتورسوار می‌گذارد. با چنین مشخصاتی و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته، نهایت سرعت بی‌ام‌و R 18 نزدیک به ۱۸۰ کیلومتربرساعت است.

سیستم تعلیق R 18 هم بانگاهی به گذشته طراحی شده و درجلو دوشاخه‌ی تلسکوپیک با لوله‌های ۱/۹ اینچی است. از دیگر تجهیزات مدرن این موتورسیکلت زیبا می‌توان به چراغ‌ جلو باقابلیت تغییر زاویه تابیش نور در پیچ‌ها، استارت بدون کلید با قابلیت کنترل از را دور، سیستم کمکی برای عقب بردن موتورسیکلت، کنترل پایداری خودکار، کنترل گشتاور، سه حالت رانندگی Rain، Roll و Rock و سیستم کنترل حرکت در سربالایی اشاره کرد.

موتورسیکلت بی ام و R 18 رونمایی شد

بی‌ام‌و R 18 به‌گونه طراحی شده که به‌راحتی وارد دنیای تیونینگ شود. فریم عقب این موتورسیکلت به‌راحتی جدا می‌شود و می‌توان تمام بخش‌های بدنه را شخصی‌سازی کرد. قیمت پایه‌ی موتورسیکلت بی‌ام‌و R 18 با درنظر گرفتن هزینه‌ی حمل‌و‌نقل، ۱۸٬۱۹۰ دلار اعلام شده است. برای خرید نسخه‌ی First Edition باید ۲٬۱۵۰ دلار به این قیمت اضافه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت