شناسایی 952 مسافر مشکوک به کرونا در مبادی استان مرکزی


شناسایی 952 مسافر مشکوک به کرونا در مبادی استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به فعالیت 24 پایگاه غربالگری هلال احمر در مبادی شهرهای استان گفت: در مجموع از 9 اسفندماه 98 تا 13 فروردین سال جاری 952 نفر مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این پایگاه ها شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده اند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، طرح غربالگری توسط هلال احمر از ۹ اسفند آغاز شد. البته این طرح به طور رسمی از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا، از ۲۴ اسفندماه کلید خورد و با ایجاد ۲۴ پایگاه غربالگری و تب سنجی در مبادی شهرها در استان مرکزی با جدیت بیشتری دنبال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: از نهم اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم در مجموع ۳۳۰ هزار نفر در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مرکزی غربالگری شدند که از این تعداد ۹۵۲ مورد مشکوک شناسایی و به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شد.

محمدی بیان کرد: بیشترین آمار غربالگری ایستگاه‌ها مربوط به روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند و دوم فروردین ماه بود که به طور میانگین در این روزها روزانه بیش از 16 هزار نفر غربالگری شده‌اند، همچنین بیشترین پایش نیز مربوط به شهرستان‌های ساوه، دلیجان و شازند بوده است.

وی با اشاره به طرح هاتفان امید ادامه داد: در این طرح قرار شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی، خانواده‌های مبتلا به کرونا که دارای وضعیت مالی خوبی نیستند شناسایی شده و بسته معیشتی از سوی هلال احمر در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا