158 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد


158 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل استاندارد ایلام گفت: 158 هزار تن کالای استاندارد سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران(سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی) به عراق صادر شده است.

مهناز همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی افزود: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد ایلام از صادرات ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد در مرز مهران در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی تاکید کرد: در این مدت نزدیک به هزار و ۵۱۸ مورد آزمون تعیین ماهیت نیز انجام شد که بیشترین کالای آزمون شده مربوط به سنگ های ساختمانی، کربنات کلسیم و سنگ آهن بوده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

این شهرستان در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟