سیگاری ها برای دوری از کرونا،حتی موقتی ترک کنند


سیگاری ها برای دوری از کرونا،حتی موقتی ترک کنند

عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه سیگاری ها برای دوری از کرونا،حتی موقتی ترک کنند، گفت: سیگاری، موقتا سیگار را کنار گذاشته و از ملاقات با بستگان و آشنایان اجتناب نمایند.


دکتر مهدی اجری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری کرونا راه‌های هوایی فوقانی را درگیر می‌کند، ولی ممکن است راه‌های هوایی تحتانی را نیز درگیر کند.
وی افزود: فعلا برای این بیماری واکسن و داروی خاصی طراحی نشده است، پس تنها راه و مهمترین راه کنترل این بیماری در جامعه، قطع زنجیره انتقال است.
اجری با بیان اینکه افراد دارای علائم شدید تنگی نفس و افت فشار خون باید در بیمارستان بستری شوند، تصریح کرد: یک سری افراد هم که دارای علائم خفیف و یا سرماخوردگی هستند، باید در خانه قرنطینه شوند.
عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضطراب کم، هزینه کم و کاهش عفونت‌های بیمارستانی را از فواید قرنطینه خانگی عنوان و خاطرنشان کرد: بیمار قرنطینه شده در خانه باید به صورت فیزیکی از سایر افراد خانواده جدا باشد و از ماسک، دستکش و دستمال کاغذی استفاده نمایند.
وی ادامه داد: فرد مراقب افراد بیمار نیز باید فردی جوان بوده و بیماری زمینه‌ای نداشته باشد و موارد بهداشتی را رعایت نماید.
اجری با تاکید بر اینکه بیماران سیگاری، موقتا سیگار را کنار گذاشته و از ملاقات با بستگان و آشنایان اجتناب نمایند، افزود: بیماران در این دوره از رژیم غذایی پرویتامین و پرپروتئین استفاده کرده و از مصرف غذاهای پرهجم بپرهیزند.
عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه سیر صعودی یا نزولی بیماری وابسته به رفتار اجتماعی و مراقبت‌های مردم است، افزود: رعایت بهداشت، جداسازی اجتماعی و در خانه ماندن باید به صورت ویژه مورد توجه مردم باشد. در چنین صورتی می‌توان گفت طی یک الی دو ماه آینده این بیماری کنترل می‌شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید