تگرگ‌ به بیش از 350 هکتار از باغ های بهمئی خسارت زد


تگرگ‌ به بیش از 350 هکتار از باغ های بهمئی خسارت زد

یاسوج - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی بهمئی گفت: بارش چند روز اخیر تگرگ در این شهرستان به بیش از 350 هکتار از باغ های این شهرستان خسارت زد.

رضا راهدار بهمئی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: بارش تگرگ و باران‌های رگباری علاوه بر آسیب به باغ‌ها باعث تخریب جاده‌های بین مزارعی نیز شد.

وی بیان کرد: در شهرستان بهمئی حدود یکهزارو صد هکتار باغ وجود دارد که بخش زیادی از این میزان مرکبات و در مرحله گلدهی بودند.

راهدار بهمئی به میزان خسارت باغداران اشاره نکرد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله خسارات جبران ناپذیری به بخش کشاورزی شهرستان وارد می شود گفت: بهره برداران به دلیل نبود هیچ منبع درآمدی قادر به پرداخت اقساط و تأمین مایحتاج زندگی خود نیستند.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین میزان بارش استان از ابتدای سال زراعی در اول مهر سال ۱۳۹۸ تاکنون به ۴۷۹.۲ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۳۶۳.۶میلیمتر کاهش یافته است.

ولی بهره مند افزود: میزان بارش باران مدت مشابه پارسال کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی (۹۷-۹۸) ۸۴۲.۸ بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین بارندگی امسال استان ۱۳ میلیمتر کمتر از میانگین بلند مدت تا به امروز بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایستگاه شهرهای یاسوج و سی سخت به ترتیب با ۶۶۶.۶ و ۶۰۲.۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی استان را در سال زراعی جاری ثبت کرده اند.

بهره مند ابراز داشت: شهرهای دوگنبدان و لیکک نیز به ترتیب با ۳۳۹.۵ و۳۶۵.۱ کم بارش ترین میزان بارش های امسال کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری را ثبت کرده اند.

بهره مند عنوان کرد: میزان بارش باران سال زراعی جاری در ایستگاه شهر دهدشت ۵۱۰ و در ایستگاه تحقیقات کشاورزی امامزاده جعفر ۳۹۰ میلیمتر گزارش شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول