استاندار اردبیل : مهار کرونا لازمه حفظ و افزایش تولید در بخش کشاورزی است


استاندار اردبیل : مهار کرونا لازمه حفظ و افزایش تولید در بخش کشاورزی است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: حفظ و افزایش تولید در همه بخش‌های اقتصادی بویژه کشاورزی نیازمند مهار کرونا است.

اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه کارشناسی تدوین برنامه اجرایی جهش تولید در حوزه کشاورزی تشریح کرد: با توجه به اینکه تولید از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اردبیل تحت تاثیر قرار گرفته، برای ادامه روند تولید تلاش همه اقشار با رعایت نکات پیشگیرانه ضروری است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از حوزه‌های تولیدی در بخش کشاورزی استان اردبیل به دلیل کرونا با کاهش تولید مواجه بوده و باید تلاش‌های لازم برای تمهید مقدمات جهت فعال‌سازی آنان انجام شود.

استاندار اردبیل اظهارداشت: در راستای تدوین برنامه اجرایی جهش تولید در حوزه کشاورزی، توجه به تامین اعتبار و همچنین درآمدزایی از منابع داخلی در حوزه کشاورزی ضروری است.

او با اشاره به ابلاغ مصوبات سراسری مبنی بر حمایت از بخش‌های زیان دیده از کرونا با اختصاص تسهیلات، خواستار تلاش برای جذب این حمایت‌ها و تزریق به بخش‌های تولیدی استان شد.

بهنامجو همچنین با تاکید بر تلاش برای برندسازی محصولات کشاورزی استان افزود: باید برنامه‌ریزی های لازم بر اساس کارشناسی‌های انجام گرفته در راستای برندسازی محصولات استان توسط مسوولان حوزه کشاورزی انجام شود.

وی گفت: در راستای تدوین برنامه اجرایی جهش تولید در بخش کشاورزی کارشناسی‌های لازم در خصوص میزان تولید و اعتبار مورد نیاز در زراعت، باغداری ، شیلات ، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه، دامداری و زنبورداری انجام شود.

در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان شاخص‌های تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی را تشریح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه