قوانین دست‌وپا گیر، همان مشکل همیشگی بر سر راه تولید


قوانین دست‌وپا گیر، همان مشکل همیشگی بر سر راه تولید

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق مشهد گفت: در جهت تحقق جهش تولید، نیاز است تا دولت و حاکمیت نیز گام‌هایی را بردارند که مهمترین آن‌ها قوانین دست و پاگیر فراروی تولید است که  باید یک‌بار برای همیشه این مشکل را حل کرد، قوانین کار، تامین اجتماعی و مالیات مخل تولید هستند و این قوانین مانع جهش تولید می‌شوند.

احمد اثنی‌عشری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای اینکه در مقوله اقتصاد و بهره‌وری به رشد برسیم، معمولا از دو واژه بهبود و تحول استفاده می‌کنیم، در در بحث بهبود تلاش ما این است که روش‌ها و فرایندها را اصلاح کنیم اما در تحول سعی می‌کنیم روش‌های گذشته را کنار گذاشته و یا به طور کلی آن‌ها را دگرگون کنیم زیرا انتظار ما از تحول، رشد سریع است.

وی افزود: بنابراین می‌توان جهش را تحول و رشد سریع معنا کرد، اما سوال اینجاست که برای دست یافتن به رشد سریع چه باید کرد؟ برای رسیدن به رشد باید چند نکته رعایت شود؛ اولین نکته، افزایش توانمندی نیروهای انسانی از طریق آموزش، مهارت آموزی و حضور در سمینار و کنفرانس‌های علمی است تا به این شکل توانمندی نیروی انسانی توسعه پیدا کند.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق مشهد بیان کرد: دومین نکته، به روز رسانی تکنولوژی است. متاسفانه طی سال‌های گذشته به علت تحریم‌های ظالمانه و مشکلات اقتصادی که واحدها با آن مواجه هستند، اکثر واحدهای تولیدی نتوانستند تکنولوژی خود را به روز کنند و با تکنولوژی عقب‌مانده در حال تولید هستند.

اثنی‌عشری با اشاره به اینکه سومین نکته استفاده بهینه از سرمایه مادی است و باید بدانیم که یک واحد تولیدی، شرکت و فعال اقتصادی، چگونه از سرمایه مادی خود استفاده بهینه می‌کند، خاطرنشان کرد: چهارمین نکته مهندسی مجدد روش‌های کسب‌وکار است. در بحث رونق توجه ما به مصرف‌کننده بوده و تاکید ما به آنان استفاده از کالای ایرانی بود تا از این طریق تولید رونق پیدا کند اما سمت و سو و نگاه ما در جهش به تولیدکننده است. برای تحقق جهش تولید، تولید کننده باید با در نظر گرفتن نکات ذکرشده، تولیداتی با کیفیت بهتر، قیمت پایین‌تر و تکنولوژی بهتر عرضه کند همچنین ما باید تولید صادراتی داشته باشیم زیرا صادرات در شرایط تحریم نفت و پایین بودن قیمت‌ها، می‌تواند کشور را نجات دهد.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق مشهد تصریح کرد: زمانی که از تولید صحبت می‌کنیم، منظور ما صرفا تولید محصول نیست بلکه خدمات هم نوعی محصول است. امروز در اقتصادهای بزرگ دنیا سهم عمده تولید ناخالص ملی را و‌احدهای خدماتی به دوش می‌کشند به طوری که در این اقتصاد‌ها ۷۰ درصد اقتصاد را بخش خدمات شامل می‌شود. ما در این بخش می‌توانیم قدم‌های بزرگی برداریم.

اثنی‌عشری عنوان کرد: در کشور شرکت‌های IT موفقی وجود دارد که می‌توانند اثرگذار باشند. در حال حاضر ۱۰ شرکت برتر دنیا IT محور هستند و اگر برای نخبگان کشور فضا سازی شود، کمااینکه در سال‌های گذشته رشد خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم، میتواند منجر به جهش در سال‌های جاری شود.

وی ادامه داد: در صنعت بیولوژیک که یکی از مشکلات اساسی دنیاست، دانشمندان برجسته‌ای در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و به رشد آن‌ها کمک کنیم زیرا در صورتی که بتوانیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم، قطعا در این رشته موفق خواهیم شد.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق مشهد گفت: در جهت تحقق جهش تولید، نیاز است تا دولت و حاکمیت نیز گام‌هایی را بردارند که مهمترین آن‌ها قوانین دست و پاگیر فراروی تولید است که باید یکبار برای همیشه این مشکل را حل کرد؛ قوانین کار، تامین اجتماعی و مالیات مخل تولید هستند و این قوانین مانع جهش تولید می‌شوند.

اثنی‌عشری بیان کرد: باید دولت‌مردان در سال جاری برای این موضوع فکری کنند و به طور اساسی مشکل قوانین را حل کنند. برای بهبود تکنولوژی باید مراودات ما با دنیا بهبود پیدا کند و تعاملات جهانی رو به توسعه باشد، ما نمی‌توانیم تمام دنیا را دشمن فرض کنیم، حتی در تعامل با دشمن نیز می‌توان یک رابطه برد برد را تعریف کرد زیرا تولید نیازمند تکنولوژی جدید است که می‌توانیم آن را از کشورهای دیگر خریداری کنیم.

وی افزود: در اقتصاد و تولید سیاست‌زدگی وجود دارد که این مساله باید حل شود زیرا تصمیمات سیاسی و مراودات سیاسی بر روی بنگاه‌های اقتصادی اثر‌گذار است و بلافاصله نرخ دلار و ارز را با نوسان مواجه می‌کند و طبیعتا با این نوسانات یک واحد تولیدی با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق مشهد خاطرنشان کرد: امیدواریم آنچه مورد نظر رهبری برای تعیین شعار سال است، محقق شود کمااینکه شعار‌ها باید هدف‌گذاری شود و در نهایت بتوانیم بگوییم از چه عددی به چه عدد دیگری خواهیم رسید و نتایج در هر دوره باید پایش و با عدد و رقم اعلام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی