160 برنامه هنری و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اردبیلی تهیه شد


160 برنامه هنری و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اردبیلی تهیه شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بیش از 160 برنامه و فیلم کوتاه در قالب‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان استان تهیه و تنظیم شده است.

زعفر احدزاده روزشنبه به خبرنگاران افزود: در زمینه‌ ساخت کاردستی۸۰ مورد، نقاشی و خوشنویسی و سفال۳۰ مورد، معرفی کتاب و طرح ادبی ۲۵ مورد، قصه‌گویی با موضوع مراقبت در برابر کرونا ۲۵ مورد و انیمیشن ۲ مورد آماده‌سازی و در اختیار ستاد مرکزی برای انتشار در سایت مربوطه و استفاده خانواده‌ها قرارگرفته است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پیک امید مجازی به نشانی ww.omid.kpf.ir و پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کرده و از نمونه کارهای انجام‌شده بازدید نمایند.طرح "پیک امید مجازی کانون" به‌دلیل خانه‌نشینی اعضای خانواده از اواسط اسفند ۱۳۹۸ در استان آغاز شده و ادامه دارد.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با برپایی کارگاه مجازی در چهار بخش قصه‌گویی، کاردستی، ادبی، هنرهای تجسمی و نمایشی در قالب طرح "پیک امید مجازی کانون" در شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های سرگرم‌کننده و آموزنده‌ای را به کودکان و نوجوان طراحی و اجرا می‌کنند.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را ایجاد فضای امید و نشاط در بین کودکان و نوجوانان ذکر کرد و گفت: آموزش رعایت موازین بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به زبان غیرمستقیم و با استفاده از ابزار هنر و ادبیات از دیگر رویکردهای این برنامه فرهنگی است.

او ضمن تأکید به انجام فعالیت‌های کتاب‌خوانی با مراجعه به سایت omid.kpf.ir برای انتخاب کتاب‌های پر خواننده کانونی و انتخاب آن از طریق سایت کتابخانه ملی برای مطالعه، در خصوص ارتباط با کودکان و نوجوانان در این ایام اظهار داشت: مراقبت از خود و در خانه ماندن مهم‌ترین توصیه جامعه پزشکی در صیانت از ویروس کرونا است.

به گفته وی ، کانون پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان اردبیل نه‌تنها در این ایام فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده، بلکه با تشویق خانواده‌ها برای نشاط‌بخشی فرزندان خود، با تولید آثار فاخر فرهنگی هنری و ادبی با عنوان "در خانه بمانیم" از طریق مربیان همت گماشته که بلافاصله پس از عادی شدن شرایط از صاحبان آثار خلاق و برتر، طی مراسم ویژه تجلیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی