شروع فعالیت‌های کشاورزی در خلخال


شروع فعالیت‌های کشاورزی در خلخال

اردبیل _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: برغم شیوع بیماری کرونا در کشور فعالیت‌های مربوط به زراعت ،کشت و تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان متوقف نشده و کشاورزان و باغداران با رعایت مسائل مربوط به پیشگیری از کرونا به فعالیت‌های تولیدی خود در بهار ادامه می‌دهند.

بهبود علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع نهال میوه اصلاح شده یارانه‌دار در بین باغداران این شهرستان از ۲۷ اسفنده سال گذشته از سوی مدیریت جهاد کشاورزی خلخال آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

او اظهارداشت: در این مدت بیش از ۲۰ هزار اصله نهال شناسنامه‌دار درخت میوه و سازگار با شرایط جوی منطقه در بین باغداران این شهرستان توزیع و در باغ‌های میوه توسط باغداران غرس شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب نیمه اول سال جاری شرایط محیطی مناسبی را برای توسعه کشاورزی و باغداری در این منطقه فراهم کرده، گفت: در این مدت علاوه بر توزیع نهال سیب ،زردآلو ،آلبالو ،گیلاس ،گلابی ،به ،هلو و شلیل تعداد قابل توجهی نهال اصلاح شده گردوی مقاوم در برابر سرمازدگی و خشکسالی در بین گردوکاران منطقه توزیع شد.

او افزود: نهال‌های توزیعی یارانه‌دار توسط مدیریت جهاد کشاورزی خلخال علاوه بر نهال‌های به فروش رفته از سوی شرکت‌های بخش خصوصی است که امسال اقدام به تهیه وخرید انواع نهال میوه و با نظارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغ‌های میوه این منطقه کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال بیان‌کرد: با توجه به نتایج مثبت ایجاد باغ‌های الگویی گردو و باغ‌های نمایشی با استفاده از نهال‌های اصلاح شده گردوی چندلر در مناطق مختلف این شهرستان در سال‌های گذشته انتظار می‌رود با جایگزینی ارقام اصلاح شده در باغ‌های گردوی خلخال مقاومت درختان جدید گردو در مقابل شرایط بد جوی در آینده به حداکثر افزایش یافته و شاهد وارد شدن خسارات سنگین ناشی از سرمازدگی درختان گردو به گردوکاران منطقه نباشیم.

در سال زراعی ۹۸_۹۹ از مجموع اراضی مستعد برای کشت پاییزه و بهاره در شهرستان خلخال ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زیرکشت غلات و حبوبات رفته که این میزان در مقایسه با اراضی کشاورزی زیر کشت رفته سال زراعی قبل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ