360 میلیارد تومان بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد


360 میلیارد تومان بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد

خرم آباد – ایرنا - رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: تاکنون 360 میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت و بیش از 90 درصد تسهیلات خسارت سیل نیز جذب شده است.

رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۵۰ هزار واحد مسکونی تعمیری، احداثی و معیشیتی به بانک های عامل معرفی شده که همه این متقاضیان عقدقرارداد یا پرداخت تسهیلات شده اند.

وی با اشاره به اینکه تمامی ۲۰ هزار واحدتعمیری استان پرداخت تسهیلات و ترمیم شده اند ادامه داد: عملیات بازسازی ۱۲ هزار واحد احداثی نیز آغاز و تاکنون ۱۲ هزار واحد اجرای آرماتوربندی، بتن و فوندانسیون، ۱۱ هزار واحد اجرای اسکلت، ۱۰ هزار واحد اجرای سقف و هفت هزار واحد با اعتبار مرحله اول تسهیلات، تکمیل و تحویل مردم شد.

وی تصریح کرد: ۷۸ هزار تن سیمان رایگان نیز توزیع شده و پیش بینی برای تحویل تمامی واحدهای احداثی در ابتدای سالجاری بود که متاسفانه شیوع کرونا تاثیر مستقیم و شدیدی بر روندبازسازی گذاشته و این امر محقق نشد.

به هر خانوار خسارت دیده، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض معیشتی و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود پنج درصد تعلق می‌گیرد.

برای بازسازی واحد مسکونی روستایی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که این مبلغ در مناطق شهری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج