رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت


رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان - ایرنا - تقدیر وزرای کشور و بهداشت از استاندار گلستان، خسارت سیل بهاری در مراوه‌تپه ، صادرات 140 میلیون دلاری از مبادی گمرگی گلستان، کاهش 60 درصدی پروازهای فرودگاه گرگان و تصویب لایحه بودجه 6 هزار میلیارد ریالی شهرداری گرگان از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در پیام‌های جداگانه‌ از زحمات استاندار گلستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان تقدیر کردند.

وزیر کشور در پیام خود ضمن تقدیر از استاندار، از دیگر مسوولان و مردم استان گلستان به دلیل اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مهار ویروس کرونا قدردانی کرد و نوشت: اجرای موفقیت آمیز این طرح تا این لحظه، مرهون تلاش و مجاهدت شبانه روزی تمامی مسوولان به ویژه استاندار گلستان به عنوان رییس استانی ستاد ملی مبارزه با کرونا است که نتیجه این تلاش‌ها اتحاد ملی در مبارزه با این بیماری است.

وزیر بهداشت هم در پیام خود خطاب به استاندار گلستان نوشت: تا مهار کامل بیماری کرونا باید راه نسبتا دشواری را پیمود و طبق توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری، لحظه‌ای نباید از شدت فعالیت‌ها بکاهیم تا مبادا شعله‌ای جدید از بیماری دامن‌گیر شهر و یا استانی گردد.

**

بارندگی شدید شامگاه یازدهمین روز فروردین ماه و وقوع سیل در محل زندگی عشایر مستقر در مراوه‌تپه علاوه بر قطع راه دسترسی روستاهای پالچیقلی گوگلان، آلتی آغاچ و آقلر این شهرستان و وارد آوردن خسارت به برخی خانه‌ها، موجب تلف شدن ۳۸۳ راس دام شد.

بارندگی‌ها همچنین موجب رانش زمین در روستای آق امام بخش گلیداغ و تخلیه ۲۵ خانه و تخریب چهار دهنه پل بین روستایی و بین محله‌ای در عرب‌قاری حاجی و گوندر و قطع برق ۴ روستای دیگر شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نیز گفت که روان‌آبهای بارندگی اخیر حدود ۹۰ میلیارد ریال به ۱۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان‌های مراوه‌تپه و کلاله در شرق استان خسارت وارد کرد.

غلامرضا بیکی اظهار داشت: خسارت وارده به ۱۳۰ کیلومتر راه و ۲۳ فقره ابنیه فنی و پل از محورهای اصلی، فرعی و روستایی در مراوه تپه و ۳۵ کیلومتر و ۲۵ دستگاه ابنیه فنی و تابلو ، علایم و تجهیزات ایمنی راههای اصلی، فرعی و روستایی در کلاله بوده است.

**

استاندار گلستان با تاکید بر حفظ حرمت پیکر جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا گفت که برای شستشو، کفن و دفن و اقامه نماز فوت‌شدگان این استان نگرانی وجود ندارد و همه ضروریات به صورت محترمانه و طبق موازین شرعی انجام می‌شود.

هادی حق شناس در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای گلستان اظهار داشت: در همه آرامستان های استان تمهیدات لازم مانند حضور یک روحانی برای اقامه نماز میت، انجام غسل و شستشوی اموات پیش بینی شده است.

**

مدیرکل گمرکات گلستان اعلام کرد: سال گذشته افزون بر ۳۵۴ هزار تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۴۰ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۶۷ دلار از مبادی گمرکی این استان به دیگر کشورها صادر شد.

سیدابراهیم حسینی ابراز داشت: حجم صادرات پارسال گلستان در مقایسه با سال قبل از آن (۹۷) که در مجموع ۲۵۳ میلیون دلار بود، کاهش یافته که تعدیل ۳۰ درصدی ارزش گذاری کالاهای صادراتی و وقوع سیل در دو ماه ابتدایی ۹۸ و شیوع ویروس کرونا در ماه پایانی آن از دلایل اصلی کاهش صادرات استان است.

**

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که ۷۰ درصد از اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی تخصیص یافته به کشاورزان سیل زده استان به مدت دو سال امهال شد.

آمنه جمشیدی رودباری اظهار داشت: اولویت امهال وام به آن‌دسته از کشاورزان خسارت از سیل تعلق گرفته که تسهیلات خرد (۴۰ میلیون ریال به بالا) از بانک های عامل گلستان برای حمایت یا رونق کشاورزی دریافت کرده بودند.

**

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با اعلام حمایت از مهاجران آسیب‌پذیر استان در بحران کرونا گفت: برای پیشگیری و مهار بیماری در کنار جامعه پناهندگان هستیم.

مهدی دهرویه اظهار کرد: در یک ماه اخیر تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی به ارزش هر بسته یک میلیون ریال شامل مایع دستشویی، شامپو، صابون، وایتکس، پودر لباسشویی، محلول ضدعفونی، دستکش لاتکس، دستکش کار، پد بهداشتی و همچنین تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی هر بسته به ارزش ۲ میلیون ریال در مناطق حاشیه شهرهای گرگان، گنبد کاووس و شهر فاضل آباد انجام شد.

**

یک پیرمرد ۱۰۱ ساله ساکن این استان پس از غلبه بر ویروس کرونا و درمان کامل از بیمارستان پنج آذر گرگان مرخص شد.

این فرد حدود ۲۰ روز به علت مشکلات حاد تنفسی به مرکز درمانی مراجعه و پس از انجام معاینات پزشکی به صلاحدید پزشک معالج در بیمارستان بستری که پس از انجام آزمایش، ابتلای وی به کرونا تایید شد.

**

اعضای شورای شهر گرگان لایحه بودجه ۶ هزار میلیاردی ریالی سال ۹۹ شهرداری این شهر را با اکثریت آرا تصویب کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: بر اساس این لایحه ،۴۰ درصد بودجه امسال شهرداری گرگان به هزینه های جاری، ۶۰ درصد نیز به هزینه های عمرانی اختصاص دارد.

حسین ربیعی افزود: در بودجه امسال شهرداری گرگان توجه ویژه ای به کسب منابع درآمدی پایدار شده و بر همین اساس تلاش داریم بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه را از محل مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های شهرداری و رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل واگذاری املاک شهرداری تامین خواهد شد.

**
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت که تعدادی درخت پوسیده سرپا خشک و آفت‌زده در بخشی از جاده اصلی و سلامت پارک جنگلی النگ‌دره گرگان سقوط کرد اما به دلیل اعمال ممنوعیت حضور گردشگران در این تفرجگاه به دلیل شیوع کرونا، خسارتی در پی نداشت.

علی اصغر نیکویی اظهار داشت: قرق‌بانان مستقر در این پارک جنگلی بلافاصله در محل حضور یافته و تنه و شاخه های درختان سقوط کرده را که موجب بسته شدن جاده اصلی و سلامت شده بود پس از برش به مکان دیگر منتقل کردند.

**

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان تایید کرد که بیماری کرونا باعث کم شدن مسافر و به تبع آن کاهش پروازهای فرودگاه‌ بین‌المللی گرگان در حد ۶۰ درصد شده است.

علی متانت اظهار داشت: کاهش مسافر باعث شده شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را کنسل کنند.

وی اظهار کرد: لغو پروازها در اختیار مدیریت فرودگاه‌ها نیست و با توجه به هزینه‌های پرواز و میزان مسافرها، شرکت‌های هواپیمایی راسا تصمیم می‌گیرند.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت: در فرودگاه بین‌المللی گرگان تعدادی شاغل و بهره‌بردار غرفه‌ها و اماکن تجاری به عنوان شرکای اقتصادی فرودگاه‌ها مسؤولیت ارائه خدمات جنبی به مسافران را بر عهده دارند که با کاهش پرواز و مسافر آنها هم کسب‌ و کار خود را از دست داده یا متضر شده‌اند.

**

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران پلیس آگاهی رامیان موفق به کشف یک فقره زمین‌خواری در این شهرستان شدند که در بررسی تخصصی مشخص شد متهم بیش از ۳۲ هزار متر مربع از اراضی ملی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است.

سردار روح‌ الامین قاسمی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان ارزش زمین‌های آزاد شده ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال است که در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

**

قدرت‌الله صالحی بازیگر پیشکسوت گلستانی پس از سپری کردن یک دوره بیماری سرطان روده در بیمارستان بازرگانان تهران دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند پیشکسوت در عرصه‌های مختلف هنر از قبیل کارگردانی و بازیگری در صحنه تئاتر، سینما و تلویزیون فعال بود که نقش‌آفرینی در سریال‌های دردسرهای عظیم ۲، زمانه و برادر بخشی از رزومه کاری اوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مهدی کیا بنام بهار هنگام