فاصله گذاری اجتماعی و همراهی البرزی ها


فاصله گذاری اجتماعی و همراهی البرزی ها

کرج - ایرنا- اواخر بهمن 98 بود که خبری به تیتر رسانه های کشور تبدیل شد، مبتلا شدن تعدادی از هموطنانمان به ویروس کرونا، خبری که زنگ خطر این بیماری برای سلامت مردم به صدا درآورد.

در روزهای اولیه به خصوص با شروع تعطیلات نوروزی، مردم شاید خیلی این مساله را جدی نگرفته و حضور آنان در خیابان هابرای خرید شب عید و مسافرت های نوروزی نشان داد که باید اهمیت موضوع رعایت الزامات کرونا را هر چه بیشتر برای مردم تشریح کرد، ویروسی که بهترین راه مقابله با آن اهمیت دادن به بهداشت فردی و توجه به سلامت دیگران است، ماندن در خانه، استفاده از مواد ضدعفونی و بهداشتی و دوری کردن از افراد مبتلا به کرونا از راه های پیشگیری از این بیماری است.

در ورای تمام اقدام هایی که خود مردم از جمله جلوگیری از ترددهای غیرضروری انجام دادند، از سوی مسوولان نیز طرح هایی از جمله فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین در استان البرز به مرحله اجرا درآمده است،طرحی که با هدف تامین سلامتی هر چه بیشتر مردم و با مواردی از جمله کاهش تماس ها ، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد های غیر ضروری، تب سنجی، کنترل ورودی و خروجی کلانشهرها، تاکید بر مراقبت و مسایل خود ایمنی و رعایت در فاصله ها همراه بوده است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف سلامت مردم از سوی مسوولان اجرایی شده ، اما اجرای هر چه بهتر طرح فاصله گذاری اجتماعی نیازمند همراهی خود مردم دارد، چرا که در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی و حذف تردد و سفرهای غیرضروری شاهد افزایش مبتلایان و گسترش ویروس کرونا بودیم و می توانست مشکلات زیادی را برای استان و به تبع آن کشور فراهم کند.

مردم استان البرز با اجرای این طرح به خوبی همکاری کرده و هر کسی در هر شغل و رسته ای تلاش دارد تا سهم خود را در این میان به خوبی ایفا نماید.

همراهی البرزی ها با این طرح به خصوص در روزهای گذشته و حتی در روز طبیعت نشان داد که مردم سرزمین ایران کوچک به این باور رسیدند که هدف از اجرای این طرح تنها و تنها حفظ سلامت خودشان است و برای موفقیت هر چه بیشتر آن باید خود مردم نیز بیشتر از همیشه دست به کار شوند.

خالی بودن جاده های این استان، خلوت شدن خیابان، کوچه و پس کوچه ها و توجه کردن هر چه بییشتر مردم به سلامت فردی شان نشان از موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی بود که البته همراهی مردم و مسوولان باید تا نابودی این ویروس شوم، ادامه داشته باشد.

فاصله گذاری اجتماعی طرحی سخت گیرانه نیست

مرتضی محمد زاده یک شهروند کرجی معتقد است که فاصله گذاری اجتماعی اگر چه عده ای آن را سختگیرانه می دانند، اما بایذ پذیریفت که سخت گیری در نهایت موجب می شود تا مثل گذشته بتوانیم با سلامت و آرامش در خیابان ها با کمترین آمار تلفات قدم بزنیم و زندگی مان را باردیگر از سر بگیریم.کرونا مساله ای نیست که بتوان آن را به شوخی گرفت و به راحتی از کنار آن گذشت، شغل بنده نیز آزاد است و دغدغه های اقتصادی خاص خودم را دارم اما در زمان حاضر مهم ترین مساله برایم سلامتی خود و خانواده ام است چرا که بدون داشتن این سلامتی، هیچ فعالیتی در روزهای پساکرونایی نیز نمی توانیم که داشته باشیم.

کرونا شوخی نیست

نوشین سلحشور شهروند دیگر نیز با بیان اینکه تعدادی از مردم کرونا را به شوخی گرفتند گفت: جدی نگرفتن این ویروس از سوی برخی از مردم نه تنها به سلامتی خودشان بلکه به سلامت کل مردم می تواند آسیب وارد کند، اینکه تمام تقصیر را گردن مسوولان بندازیم کار درستی نیست، بی اعتنایی و بی توجهی برخی از افراد جامعه سبب شده تا امروز شاهد چنین مسایلی باشیم.

طرح فاصله گذاری اجتماعی اگر چه انتظارمان این بود که زودتر انجام شود، اما اجرا شدن آن در زمان حاضر نیز تا اینجا تواسنته فواید بسیاری داشته و آن تعدادی نیز که هنوز کرونا را جدی نگرفته بودند به این باور برسند که این ویروس شوخی نیست.

شکست کرونا نیازمند مسوولیت پذیری است

دیگر شهروند کرجی نیز معتقد است که طرح فاصله گذاری اجتماعی از استرس هایمان که برگرفته از رفتار برخی از مردم مسوولیت ناپذیر بوده کم کرده است.

طیبه رشیدی می افزاید: قرنطینه و در خانه ماندن به صورت مداوم اگر چه برای بسیاری از خانواده ها از جمله کسانی که دارای شغل های آزاد هستند سخت است، اما سود اجرای طرح هایی این چنین در نهایت به خود ما می رسد، چرا که برای ادامه دادن در آینده در مرحله نخست نیازمند بدن سالم هستم.

فاصله گذاری اجتماعی آرامش را به جامعه برگردانده است

رضا روشندل نیز با موفقیت آمیز بودن طرح فاصله گذاری اجتماعی معتقد است، که مقابله با این ویروس که بسیار هم جدی است علاوه بر همکاری مردم، نیازمند اجرای چنین طرح هایی است چرا که برخی هنوز به این باور نرسیدند که کرونا تا چه میزان خطرناک باشد.

وی می افزاید: ترددهای غیر ضروری در مسیرهای ارتباطی استانی مانند البرز که مسیر ارتباطی چندین استان کشور است می توانست خطر شیوع این ویروس را به خصوص برای مردم این استان چند برابرکند که اجرای این طرح و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در جاده ها و خیابان ها امروز موجب شده تا خیالمان بابت سلامتی خود، خانواده و همشهریانمان تا حدود زیادی راحت شود.

نگاه مثبت البرزی ها به طرح فاصله گذاری اجتماعی

یونس جاوید نیست روان شناس البرزی نیز معتقد است که مردم حرف اول را در اجرای موفقیت آمیزطرح فاصله گذاری اجتماعی می زنند زیرا با مشارکت بالای آنان امکان مهار و شکست کرونا در جامعه وجود دارد.

وی می افزاید: این طرح ملی نیاز به مسئولیت پذیری اجتماعی دارد چون هر فردی باید بداند که نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دارد .

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر بسیاری از مردم به پویش در خانه ماندن نگاه مثبتی نشان داده اند، یادآورشد: درطرح مهم و اضطراری فاصله گذاری اجتماعی نیز نیازمند مشارکت همه مردم هستیم، اجرای این طرح نه تنها اضطراب آور نیست بلکه نشان می دهد برای بازگشت زندگی عادی در جامعه نیاز به همدلی همه مردم است تا بتوان کرونا را با تقویت روحیه جهادی و مشارکتی شکست دهیم.

در کنار مردم، مسوولان استانی نیر معتقدند که اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مهار هر چه بیشتر ویروس کرونا تاثیر زیادی داشته و دارد.

فاصله گذاری اجتماعی و همراهی البرزی ها

فاصله گذاری اجتماعی در البرز اثر بخشی زیادی دارد

عزیزاله شهبازی استاندار البرز با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان اثر بخشی زیادی دارد عنوان می کند که طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی اثربخشی بسیاری دراین استان به واسطه همراهی مردم و بسیج داشته است .

وی می افزاید: مردم و به ویژه اصناف کمک کردند که استان البرز بعنوان استانی که مردم آن همراه هستند و به سلامتی خود اهمیت می دهند، معروف شد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و موانع معیشتی و اقتصادی و اینکه در ماه پایانی سال کسبه و صنوف با معضلاتی مواجه شدند، داوطلبانه پای کار آمدند و برای تامین تجهیزات بیمارستانی کمک رسان بودند.

شهبازی با اشاره به جلسات منظم و مکرر ستاد استانی مقابله با کرونا در البرز، افزود: تمام اعضای ستاد استانی با مسوولان متناظر ملی به شکل مستمر ارتباط دارند.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح تمام دستگاه های مربوطه همراهی لازم را داشتند و بویژه از بسیج و سپاه پاسداران البرز بسیار سپاسگزارم که با جان فشانی در اجرای این طرح در ۲۷ نقطه استان همراهی کردند.

استاندار البرز اظهار داشت: همچنین کادر بهداشت و درمان، بیمارستان های بخش خصوصی پای کار آمدند تا البرز در وضعیت بحرانی قرار نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شیب شیوع کرونا در البرز ملایم است و با اقداماتی که صورت گرفت، این استان به رغم استان های همجوار به لطف خدا و همراهی مردم در وضعیت قرمز شیوع قرار نگرفت.

شهبازی گفت: از همت والای فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران استان قدردانی می شود چراکه شخصا پای کار هستند تا سلامت به جامعه بازگردد و بتوانیم با قدرت بیشتری در مسیر شعار سال با عنوان جهش تولید حرکت کنیم.

هدف از اجرای فاصله گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال کرونا است

نور محمد فردی سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز نیز با بیان اینکه هدف از اجرای طرج فاصله گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است می گوید: دراجرای این طرح تلاش می شود با کاهش تماس ها ، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد های غیر ضروری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.
وی ادامه داد: بنابراین با اجرای فاصله گذاری اجتماعی تمام راه های ورودی شهرستان های استان کنترل شده و ۳۵ نقطه مسدود و ۲۲ نقطه مسیرهای ورودی استان البرز توسط ماموران انتظامی کنترل می شود.
فردی گفت: در راستای اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم از ورود هر گونه افراد غیر بومی ساکن جلوگیری شده و صرفا افراد بومی ساکن هرشهر مجاز ورود به آن شهر هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اضافه کرد: برای اجرای این طرح تیمی مرکب از نیروی انتظامی، نماینده فرمانداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ثبت احوال نسبت به تشخیص افراد غیربومی در نقاط کنترلی اقدام خواهند داشت.
وی افزود: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در البرز تاکید کرد: اجرای این طرح به منظور حفظ سلامت مردم است طبیعی است که مردم باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ،اعمال قانون توسط دستگاه های ذیربط است که از جمله آن می توان به توقف خودرو افراد متخلف به مدت یک ماه، جریمه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اشاره داشت.
فردی اظهارداشت: دراجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا در استان البرز چنانچه واحد صنفی مرتکب تخلف از این امر شود توسط بازرسان تعزیرات حکومتی به مدت یک ماه پلمب می شود.
وی از عموم مردم خواست برای حفظ سلامتی خود و خانواده در خانه بمانند چرا که کم هزینه ترین و مناسبترین راه پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا قرنطینه درمنزل است.

فاصله گذاری اجتماعی و همراهی البرزی ها

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۷۰ ورودی البرز

سرهنگ رضا گودرزی رییس پلیس راه البرز اظهار داشت: در اجرای این طرح ۷۰ ورودی شهری البرز شناسایی شده و اجازه ورود هیچ فرد غیربومی به این حریم داده نمی شود.

وی اضافه کرد: در کل مسیر آزاد راهی تهران - قزوین هیچ گونه منع تردد وجود ندارد و هدف فقط ورود به حریم شهری است که مدنظر ماموران پلیس راه است.

گودرزی خاطرنشان کرد که اکنون در ۲۳ نقطه ورودی ، مسافران توسط ماموران غربالگری می شوند و افراد مجاز به حریم شهری فقط باید دارای پلاک خودروی تهران و البرز باشند.

سرهنگ گودرزی گفت: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و آدرس بیمه نامه خودرو است.

وی بیان داشت: بقیه مسیرهای فرعی با نصب نیوجرسی بسته شده است.

رییس پلیس راه البرز یاد آورشد که دراجرای این طرح تلاش شده با حذف تردد های غیر ضروری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.

گودرزی گفت: طبق توافقات و دستورات کمیته ملی کرونا اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم بوده و از ورود هر گونه افراد غیر بومی جلوگیری می شود .

سخن پایانی

صحبت های تعدادی از مردم، روانشناس ها و مسوولان استانی نشان می دهد که هدف از طرح فاصله گذاری اجتماعی، تنها و تنها حفظ سلامت مردمان این سرزمین است، در کنار برنامه های مسوولان برای ارتقای سلامت جامعه مقابله هر چه بیشتر با این ویروس نیازمند همراهی هر چه بیشتر مردم است و بدون همراه بودن مردم نه تنها این طرح بلکه شاید هیچ طرح دیگری کارساز نباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید