پخش صدای اذان از مساجد بروکسل برای اولین بار پس از شیوع کرونا


پخش صدای اذان از مساجد بروکسل برای اولین بار پس از شیوع کرونا

مسئولان شهر بروکسل تصمیم گرفته اند تا برای بالا بردن روحیه مسلمانان و دیگر شهروندان در پایتخت بلژیک صدای اذان را از بلندگوهای مساجد این شهر پخش کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «yenisafak»، صدای اذان برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا از بلندگوهای نصب شده بر روی مناره های مسجد در سراسر شهر «بروکسل» پخش شد.

پیش از این مقامات بلژیک برپایی همه نمازهای جماعت در مساجد این کشور را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع کرده بودند.

مرکز امور مسلمانان بلژیک پس از انتشار دستور العمل های شورای امنیت مالی بلژیک برای مبارزه با بیماری کرونا اقدام به لغو نمازهای جماعت در مساجد کردند.

شورای امنیت ملی بلژیک با صدور بیانیه ای در زمینه راه های جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تجمع های پر تعداد در همه مراکز و ساختمان های این کشور را ممنوع کرد.

با تعطیلی مساجد در بلژیک در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور دیگر صدای اذان هم از بلندگوهای مساجد بخش نمی شد.

اما حالا در حالی که حدود یک ماه از شیوع ویروس کرونا در بلژیک و قرنطینه شدن افراد در منازل برای جلوگیری از گسترش این ویروس می گذرد مسئولان شهر بروکسل تصمیم گرفته اند تا برای بالا بردن روحیه مسلمانان و دیگر شهروندان در این شهر صدای اذان را از بلندگوهای مساجد پخش کنند.

پایگاه اطلاع رسانی «yenisafak» فیلمی از پخش صدای اذان در سراسر شهر بروکسل را منتشر کرده است که می توانید با کلیلک کردن روی لینک https://www.yenisafak.com/en/video-gallery/life/muslim-call-to-prayer-recited-at-brussels-mosque-for-first-time-2203706 این فیلم را مشاهده کنید.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟