ائمه معصومین(ع) تجلی‌گاه کمال بی‌نهایت الهی هستند


 ائمه معصومین(ع) تجلی‌گاه کمال بی‌نهایت الهی هستند

آیت‌الله تحریری با بیان‌اینکه برخی با خداوند به تجارت می‌پردازند و سود واقعی را می‌برند، گفت: خضوع و خشوع مقابل خداوند عامل دست‌یابی به کمال است. ائمه معصومین(ع) تجلیگاه کمال بی‌نهایت الهی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» شامگاه یک‌شنبه، ۳ فروردین در فضای مجازی برای طلاب این حوزه علمیه سخنرانی و اظهار کرد: دعاها مخزن و گنجینه‌های خداشناسی هستند که انسان به وسیله آنها می تواند حقیقت خداوند متعال را بشناسد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه رحمت و کرامت الهی بی‌انتها است، تصریح کرد: انسان مستحق بسیاری از نعمات الهی نیست و اگر خداوند به بندگان واقعی خود پاداش می‌دهد همه بر اساس فضل، رحمت و کرامت ایشان است.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: کسی که به خود و خداوند معرفت داشته باشد می‌داند که کمال و سعادت انسان قائم به خداوند متعال است و برای همین نیز باید شکرگزار پروردگار متعال باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه خداوند متعال همه امور خیر را در اختیار انسان قرار داده که خود را به کمال برساند، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم آسمان و زمین مسخر بنده واقعی خداوند است که انسان به کمال برسد، این نعمت بی‌نهایتی است که نشان از فضل عظیم الهی بر انسان دارد.

وی افزود: با وجود دست یافتن انسان به سعادت و کمال او هیچ گاه از فضل و افاضه الهی بی‌نیاز نمی‌شود.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه دنیا محل تجارت انسان با خداوند است، تاکید کرد: برخی با خداوند به تجارت می‌پردازند و سود واقعی را می‌برند اما برخی با شیطان تجارت می‌کنند و دچار خسران می‌شوند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه خضوع و خشوع مقابل خداوند عامل دست‌یابی به کمال است، عنوان کرد: پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)‌ در برابر خداوند همه خضوع و خشوع بودند که وجود آنها خاص و نسبت به سایر انسان‌ها همواره به بی‌نهایت الهی وصل بودند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) تجلیگاه کمال بی‌نهایت الهی بودند، خاطرنشان کرد: این مقام در سایه بندگی الهی رخ می‌دهد چراکه همه سخنان آنها به کلام الهی استناد داشت و دعاهای آنها هم از منابع وحی و از ناحیه خداوند صادر می‌شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت