اضطرار، ما را به سمت امام زمان(عج) سوق می‌دهد و کلید گشایش است


اضطرار، ما را به سمت امام زمان(عج) سوق می‌دهد و کلید گشایش است

یک کارشناس مذهبی با بیان‌اینکه اضطرار به حجت الهی آدمی را به سمت ظهور سوق می‌دهد، گفت: معرفت به امام(عج) و انتظار لازم است نه کافی، آنچه که ما را به سمت حضرت حجت(عج) می‌کشاند و کلید گشایش است، اضطرار است.

به گزارش خبرنگارگروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» در طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با بیان اینکه اضطرار به وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) از مهمترین مسائل مهدوی است، اظهار کرد: بسیار شنیده ایم که درباره امام زمان(عج) باید معرفت و شناخت داشت و انتظار فرج ایشان را کشید. اینها لازم است نه کافی، یعنی شناخت حضرت حجت(عج) و انتظار برای ظهور ایشان اگرچه لازم است اما اینها سبب تلاش و حرکت به سمت ایشان نمی شود.

این استاد اخلاق تصریح کرد: آنچه آدمی را به سمت این سوق می دهد اضطرار است، اضطرار یعنی احتیاجی که آدمی را به ورطه بیچارگی کشانده است. برای مثال زمانی ما به دارویی احتیاج داریم که می توان مشابه آن را نیز استفاده کرد اما زمانی برای دردی یک دارو هست که هیچ مثل و مشابهی ندارد اینجا است که انسان مضطر می شود.

وی ادامه داد: درباره امام زمان(عج) اگر ما به این باور و اضطرار برسیم، یعنی بدانیم دارویی هست که هیچ جانشینی ندارد، آنگاه همه تلاش و سعی خودمان را برای رفتن به سمت آن حضرت(عج) به کار می گیریم؛ برای چنین فرد و جامعه ای راه گشایش باز می شود.

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: اگر یک لیوان آب مقابل ما باشد و به همه خواص آن شناخت داشته باشیم، اما تشنه نباشیم به سمت آن دست دارز نمی کنیم اما وقتی در بیابانی تشنه باشیم حتی احتمال دهیم سمتی آب هست، به آن سو می دویم.

این استاد اخلاق در ادامه بیان کرد: در قرآن معجزات بسیاری از حضرت موسی(ع) نقل شده است، فرعونیان می دانستند اعمال حضرت موسی(ع) معجزه است نه سحر اما به دلیل عدم نیاز به ایشان ایمان نیاوردند و به سمت ایشان نرفتند، که قرآن درباره آنها تعبیر می کند: «وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنْفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا».

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان حتی به عوالم بالا شهود کرد و ملائکه را دید اما چون نیازی به ولی خدا احساس نکرد و خود را مستغنی دید، به آدم سجده نکرد و از درگاه الهی طرد شد. بنابر این، آنچه که ما را به سمت حضرت حجت(عج) می کشاند و کلید گشایش است، اضطرار است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند