ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان تزکیه نفس و تقرب به خداوند است


 ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان تزکیه نفس و تقرب به  خداوند است

حجت‌الاسلام مجدهاشمی با بیان اینکه برای معرفت به خدا انسان باید نعمات الهی را هم بشناسد، گفت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تزکیه نفس و تقرب به سوی خداوند است.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال مجدهاشمی» شامگاه شنبه، ۹ فروردین به مناسبت ماه شعبان در مسجد جامع غدیرخم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: از جلمه رسالت‌های بسیار مهم پیامبران الهی یادآوری نعمت های الهی بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای معرفت الهی انسان باید نعمات الهی را هم بشناسد، تصریح کرد: اگر انسان‌ها به نعمات الهی توجه کنند معنویت و خداشناسی در جامعه رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر انسان‌ها نعمات الهی را فراموش می‌کنند اما پیامبران با یادآوری نعمات برای مردم آنها را از غفلت خارج می‌کنند، گفت: برای شناخت و نهادینه شدن محبت الهی در قلب انسان باید نعمات عطا شده به او یادآوری شود.

حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی ادامه داد: مومنان حقیقی خود به شناسایی نعمات الهی پرداخته و آن را به دیگران هم یادآوری می‌کنند؛ شناخت نعمت الهی بهترین استفاده کردن از آن است آنگونه که رضای الهی به دست آید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمر از جمله نعمات بزرگ الهی است، اظهار کرد: عمر انسان محدود است بنابراین باید از آن در راستای کسب معارف و فضایل اخلاقی و الهی بهره ببرد که استفاده درست و مورد رضای الهی را کرده باشد.

وی با بیان اینکه ماه‌های رجب، شعبان و رمضان بهترین زمان برای تزکیه نفس و تقرب به سوی خداوند است، گفت: پیامبر(ص) درباره فضیلت ماه شعبان فرمودند: شعبان ماه من است از این ماه بهترین بهره را ببرید تا از شما راضی شوم.

حجت الاسلام والمسلین مجدهاشمی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) بیان کرد: مقام، شخصیت و درخشنگی امام حسین(ع) در بین آسمانیان درخشنده‌تر از اهل زمین است؛ زیرا اهل آسمان نسبت به شخصیت حضرت(ع) شناخت بیشتری دارند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: بر عرش الهی نوشته شده امام حسین(ع) مصباح نجات و خورشید درخشان هدایت است؛ امام حسین(ع) عامل اصلی هدایت بشریت در طول تاریخ است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: «حسین(ع) از من و من از حسین(ع) هستم»؛ اگر قیام و نهضت امام حسین(ع) نبود از دین و مکتب اسلام نام و اثری به دست ما نمی‌رسید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق