ممنوعیت تردد در جاده های بین شهری تا تعطیلی 90 درصد صنوف ایلام


ممنوعیت تردد در جاده های بین شهری تا تعطیلی 90 درصد صنوف ایلام

ایلام - ایرنا - اخبار اصلی و مهم استان ایلام در بازه زمانی 9 تا 15 فروردین ماه باز هم همچون هفته های گذشته معطوف به ویروس کرونا بود.

در هفته گذشته مواردی چون تعطیل نبودن ادارات و دوایر دولتی، اولتیماتوم به مسافران نوروزی غیرمقیم حاضر در ایلام برای تسریع در ترک استان و برگشت به سمت استان های مبدا خود، درگیری راننده مسافر خاطی با نیروی انتظامی مستقر در پلیس راه دهلران و دستگیری ضاربان از جمله اخبار هفته گذشته بود.

ممنوعیت تردد در جاده های بین شهری، کمک خیرین به حوزه سلامت استان، ممنوعیت فعالیت برخی صنوف، اهدای اقلام پزشکی اتاق بازرگانی ایران به استان، برگزاری رزمایش ضد عفونی و کلرزنی مناطق شهری توسط نیروهای ارتش و سپاه از دیگر اخبار استان ایلام‌ بود.

مجوز تردد بین شهری با داشتن برگه تردد و ماموریت، انسداد مبادی ورودی و خروجی استان، لغو پروازهای فرودگاه ایلام در روز سیزده بدر، توزیع اقلام بهداشتی بین نیازمندان، تعطیلی ۹۰ درصد صنوف استان و جلوگیری از فعالیت صنوف غیرضروری،‌ آمادگی سدهای ایلام در صورت بروز سیلاب احتمالی، رویدادها و اخباری بود که هفته گذشته در استان ایلام رخ داد.

قدردانی وزیر کشور از استاندار ایلام در اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی

وزیر کشور در پیامی از قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی و قطع زنجیره بیماری کرونا قدردانی کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این پیام به دلیل اجرای موفقیت آمیز طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان ایلام از مسئولان استان بویژه سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

تبدیل بحران ها به فرصت و خلق حماسه اربعین نتیجه همدلی مردم و مسوولان

استاندار ایلام گفت: امروز وحدت و همدلی مثال زدنی در این استان بین مردم و مسوولان وجود دارد که حاصل آن را می توان در تبدیل بحران سیل فروردین ماه ۹۸ به فرصتی برای جذب اعتبارات بیش از سه برابر بودجه عمرانی استان، خلق حماسه بزرگ اربعین و رفتار منطقی و بدور از تنش مردم استان در قضایای اصلاح قیمت بنزین دید.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آینده پیش روی استان در سال جدید و سال های آینده را روشن برشمرد و افزود: به طور قطع این وحدت و آرامش، هماهنگی، همدلی، همفکری و همراهی لازم بین همه دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی استان و مردم به همراه دیگر ظرفیت های استان باعث هم افزایی در جهت توسعه و جهش تولید استان در فضای پیش رو خواهد شد.

استاندار ایلام: تعطیلات و فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

استاندار ایلام گفت: تعطیلات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد و بازار، مدارس و دانشگاه ها کماکان تعطیل هستند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس استانداران با رییس جمهوری اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، ادارات نیز با یک سوم ظرفیت با عنوان دورکاری یا مرخصی بدون لحاظ شدن، فعالیت کرده و مدیران با سامانه سامد یا فضای مجازی بدون کمترین تماس فیزیکی با مردم در ارتباط هستند.

تردد بین شهری در ایلام ممنوع است

استاندار ایلام گفت: علاوه بر ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به استانی، تردد بین شهری در داخل استان نیز به منظور مهار بیماری کرونا ممنوع است و با افراد متخلف مطابق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برخورد قاطع می شود.

قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در دوازدهمین نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: ممنوعیت تردد بین شهری برای همه افراد به استثنای کارمندان، کارگران و افرادی که به دلیل شغلی مجبور به تردد هستند، خودروهای حامل مواد غذایی و سوختی و خودروهای امدادی و خدماتی ممنوع اعمال می شود.

استاندار: مسافران طی ۲۴ ساعت آینده ایلام را ترک کنند

استاندار ایلام از عموم مسافران غیرایلامی و ایلامی ساکن در استان های دیگر خواست: طی ۲۴ ساعت آینده ایلام را به سمت استان های محل سکونت خود ترک کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس رییس جمهوری با استانداران سراسر کشور اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی یا کاهش زنجیره ابتلا به ویروس کرونا از ساعت صفر روز جمعه هشتم فروردین ماه آغاز شده و طی ۲۴ ساعت ابتدایی این طرح در استان حدود یک هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه غیربومی از استان برگشت داده شده اند.

ضدعفونی شهر ایوان تا پایان بیماری کرونا ادامه دارد

شهردار ایوان گفت: برای حفظ پاکیزگی و ارتقای سلامت شهروندان عملیات ضد عفونی شهر هر شب تا پایان بیماری کرونا ادامه می‌ یابد.

کامران حسنی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با اعلام مراجع ذیصلاح مبنی بر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تمام امکانات را جهت ضدعفونی کردن نقاط مختلف شهر با اولویت مسیرهای پرتردد و اماکن عمومی در دستور کار قرار داده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی: ایلام وارد پیک ابتلا به کرونا نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان هنوز به دوره پیک و اوج ابتلا به ویروس کرونا وارد نشده است.

دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکانات تمامی دستگاه های کشور اعم از کشوری و لشگری برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بکار گرفته شده است و بهترین راه برخورد با این ویروس قطع کردن زنجیره انتقال است.

وی افزود: متاسفانه با وجود هشدارهای متعدد و استقبال اکثریت افراد و صنوف برای در خانه ماندن و همچنین تعطیل کردن فروشگاه های غیرضروری ولی برخی با حضور در اجتماعات و مسافرت در ایام نوروز باعث انتقال ویروس با توجه به سرعت بالای ابتلای آن می شوند.

امام جمعه ایلام: تیمم در شرایط اضطرار جایگزین غسل اموات کرونا می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه احکام اسلام تابع شرایط است و در شرایط خاص تیمم جایگزین وضو و غسل می شود، گفت: وقتی شست و شوی اموات کرونا موجب سرایت بیماری به فرد دیگر می شود، باید تیمم انجام بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: بنا بر فتوای مقام معظم رهبری ولو با صرف هزینه اگر امکانات برای شست و شوی اموات کرونایی فراهم باشد باید غسل داده شوند در غیر این صورت تیمم کفایت می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده و آموزش های ارائه شده به پرستاران، در خود بیمارستان کار تیمم اموات کرونا انجام می گیرد و پرستاران طبق آموزش های دینی توجیه شده اند.

استاندار: مردم ایلام روز سیزده بدر حماسه آفریدند

استاندار ایلام گفت: قاطبه مردم این استان در روز سیزدهم فروردین ماه در طبیعت حضور نیافتند که به نوعی خلق یک حماسه ارزشمند از سوی مردم برای شکست ویروس کروناست.

قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه اظهار داشت: هرچند دیروز سیزده بدر و مقارن با حضور مردم در طبیعت و پاسداشت این سنت قدیمی بود اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و هشدارهای مکرر مسوولان مبنی بر عدم خروج از منزل، مردم در این روز نهایت همکاری را با مسوولان داشتند و برای حفظ سلامت خود و سایر اقشار جامعه از خانه های خود خارج نشدند و به علت وجود کرونا سیزده بدر متفاوتی را تجربه کردند.

وی افزود: انتظار می رود مردم فهیم استان ایلام همچنان تا فروکش کردن موج کرونا در استان به قانون فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند و کماکان فقط در حد ضرورت و نیاز از منازل خود خارج شوند تا زنجیره انتقال این ویروس کاهش و سیر نزولی یابد.

عملیات بیولوژیکی قرارگاه نجف سپاه در ایلام آغاز شد

عملیات بهداشتی بیولوژیکی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه در غرب کشور با محوریت سه استان ایلام، کرمانشاه و همدان امروز سه شنبه دوازدهم فروردین ماه با حضور یگان های مختلفی از این قرارگاه در شهر ایلام با رمز یا امام رضا(ع) برای مبارزه بیولوژیکی با ویروس کرونا آغاز شد.

در آیین شروع به کار این عملیات یک روزه فرمانده قرارگاه نجف سپاه در غرب کشور اظهار داشت: بسیج، سپاه و نیروهای جهادی از جمله نهادهای انقلابی و مردمی هستند که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور پا به عرصه مبارزه بیولوژیکی و بهداشتی با این دشمن ناپیدا گذاشتند.

سردار محمد نظر عظیمی افزود: سپاه، بسیح و نیروهای جهادی به صورت خودجوش، با روحیه جهادی و جنگنده، خستگی ناپذیر با تمام توان و ظرفیت خود بدون هیچ چشم داشتی همپای وزارت بهداشت و دیگر دستگاه های عضو ستاد کرونا وارد عمل شده و برای نابودی و مهار این ویروس در تلاش هستند.

آغاز رزمایش ارتش برای مقابله با ویروس کرونا در ایوان

رزمایش مقابله ارتش منطقه غرب کشور با ویروس کرونا امروز جمعه با شعار لبیک یا خامنه ای در سطح شهر ایوان آغاز شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در حاشیه این رزمایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح در قالب قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا اجرا می شود، اظهار داشت: این رزمایش یک روزه با عنوان لبیک یا خامنه‌ای و ارتش فدای ملت برگزار و اقداماتی نظیر شستشو و استریل، ضدعفونی مناطق مختلف شهر ایوان انجام می شود.

امیر سرتیپ فرهاد آریان فر افزود: این رزمایش بیولوژیکی با همکاری تیپ ۱۸۱ زرهی شهرستان اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه برگزار و چندین دستگاه خودرو و پرسنل ارتش اقدام به ضد عفونی معابر مختلف این شهر می کنند.

کمک ۳.۵ میلیارد ریالی خیرین ایلامی به حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خیرین این استان تا کنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حوزه سلامت این استان کمک نقدی کرده اند که با استفاده از آن در حال خرید تجهیزات برای نیروهای بهداشتی و درمانی هستیم.

دکتر محمد کریمیان شامگاه شنبه در دوازدهمین نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: همچنین با کمک خیرین و مردم استان ۳۰ هزار ماسک و چندین دست لباس محافظتی و تجهیزات بهداشتی برای کارکنان بیمارستان های این استان تهیه شده است.

وی تاکید کرد: با پیگیری های به عمل آمده مشکل کمبود ماسک ان۹۵ مورد نیاز کادر بهداشتی و درمانی استان از طریق وزارت بهداشت برطرف شده است.

محموله تجهیزات پزشکی اتاق بازرگانی ایران وارد ایلام می شود

رییس اتاق بازرگانی ایلام از کمک ۱۵ میلیارد ریالی اتاق بازرگانی ایران به این استان برای خرید و تامین لوازم پزشکی و بهداشتی مورد نیاز برای مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: اولین محموله تجهیزات پزشکی خریداری شده با این کیزان کمک امروز وارد استان می شود.

شعبان فروتن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین محموله خریداری شده با این کمک ها شامل ۲ دستگاه دیالیز، ۴ دستگاه نوار قلب، تب سنج، لباس ضد ویروس محافظتی مخصوص کادر درمان، ماسک و مواد ضدعفونی کننده وارد استان می شود.

وی افزود: پس از دریافت این کالاها با نظر دانشگاه علوم پزشکی ایلام و مسوولان بین مراکز درمانی درگیر با کرونا تقسیم می شود.

ضاربان مامور نیروی انتظامی دهلران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: افرادیکه امروز به یکی از ماموران نیروی انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی این شهرستان در حین خدمت هتک حرمت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ منوچهر مکی روز شنبه اظهار داشت: امروز سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری شخصی با پلاک غیربومی قصد ورود به محدوده شهر دهلران را داشتند که توسط ماموران مستقر در جاده به منظور شناسایی مدارک سرنشینان متوقف شدند.

لغو پروازهای فرودگاه ایلام در روز طبیعت

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: پروازهای این فرودگاه با توجه به دستورالعمل طرح فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از کرونا فردا سیزدهم فروردین ماه همزمان با سیزده بدر و روز طبیعت انجام نمی شود.

جواد یگانه شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه تردد و سفر در روز سیزده فروردین به منظور مهار کرونا ممنوع است بنابراین به صلاح دید ستاد ملی پیشگیری از کرونا، سفر هوایی مسافران نیز در این روز لغو شد.

وی افزود: در مدت زمان شیوع بیماری کرونا در استان ایلام فعالیت شرکت های هواپیمایی زاگرس، ماهان و ایران ایر به مقصد استان های تهران و مشهد به حالت تعلیق درآمده و فقط شرکت آسمان ۲ بار در روز به تعداد چهار سورتی پرواز در مسیر ایلام - تهران انجام می دهد.

معاون استاندار ایلام: اجازه فعالیت به صنوف متخلف داده نمی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه همه صنوف در شرایط کنونی دچار مشکل شده اند، گفت: وقتی بیشتر صاحبان مغازه ها قانون را رعایت کرده و تعطیل هستند به برخی متخلف که قانون را نادیده گرفته، سلامت مردم را به خطر می اندازند و زحمات سایرین را ضایع می کنند، اجازه فعالیت داده نمی شود.

حیدر نعمتی عصر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت صنوف و بازار استان ایلام گفت: تعطیلی بازار و صنوف غیر ضروری به مهار بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه کمک زیادی می کند.

وی اظهار داشت: فقط باید واحدهای عرضه مواد غذایی، خدمات رسان ضروری و نانوایی ها فعال باشند و این بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کروناست، برخی واحدها هم بنا به ضرورت باید فعالیت کنند اما مابقی باید تعطیل باشند.

پلمب یک ماهه در انتظار صنوف متخلف ایلام

رییس اتاق اصناف ایلام گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان صنوف متخلفی که بدون رعایت دستورالعمل ستاد به فعالیت خود ادامه دهند بدون هیچگونه اخطاری به مدت یک ماه پلمب خواهند شد.
یونس حواسیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمامی واحدهای صنفی غیرضروری به غیر از مواد غذایی و بهداشتی باید تعطیل شوند.
وی اضافه کرد: اکنون ۱۳ گروه از بازرسان اتاق اصناف، تعزیزات حکومتی و بازرسان صنعت و معدن در سطح شهر در حال بازرسی و برخورد با واحدهای متخلف هستند.

معاون استاندار ایلام: اداره های دولتی تعطیل نیستند

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: تمام دستگاه های اداری دولتی استان شنبه نهم فروردین باز است و کارکنان این دستگاه ها جوابگوی مراجعان احتمالی خود هستند.

معروف بسطامی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد کرونا ادارات با یک سوم مجموع نیروها کار خود را انجام می دهند.

وی افزود: مدیران داویر دولتی باید با انجام شیفت بندی بین نیروهای خود یک سوم از آنها را برای انجام امور به محل فرابخوانند و به سایر افراد دورکاری و تا حد امکان مرخصی بدهند.

میزان تولید الکل در ایلام به ۱۰ هزار لیتر در روز افزایش می یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: میزان تولید الکل در این استان از شش هزار لیتر در روز به ۱۰ هزار لیتر افزایش می یابد.

حیدر نعمتی در بازدید از کارخانه الکل کیمیاگران بدره به همراه جمعی از مسوولان محلی اظهار داشت: با تعمیر و افزایش یک دیگ بخار دیگر تا روز سه شنبه آینده، میزان تولید الکل در این کارخانه افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: در این شرایط، راه اندازی و افزایش تولید این کارخانه به ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف به ویژه بیمارستانهای محل پذیرش بیماران کرونایی در استان کمک کرد.

کرونا ۶۱۲ کارگر ایلامی را بیکار کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا ۶۱۲ کارگر در این استان بیکار شده و در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

شکراله شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس قانون کار دولت موظف است به کارگرانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده اند، بیمه بیکاری پرداخت کند.

شیرخانی یادآور شد: دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است تا با توجه به شرایط موجود با حداقل تشریفات، بیمه بیکاری به واجدان شرایط پرداخت شود.

ماموران بهداشتی حق مراجعه به منازل شهروندان را ندارند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ماموران مراکز بهداشتی این استان حق مراجعه به منازل شهروندان برای گرفتن شماره تلفن را ‌ندارد.

محبوب رستم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در راستای اجرای طرح غربالگری به شماره تلفن خانوارها و پیگیری وضعیت سلامت آنها نیاز است، اظهار داشت: برخی از خانوارها در پایگاه های بهداشتی شماره تلفن ندارند که ماموران مراکز بهداشت برای پیدا کردن شماره آنها مجبور به مراجعه حضوری شده بودند.

وی تاکید کرد: پس از اطلاع از این اقدام بلافاصله با دستور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، هرگونه مراجعه حضوری ماموران مرکز بهداشت برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، ممنوع شد.

رییس پلیس راه ایلام: چگونگی اخذ برگه تردد بین شهری اعلام می شود

رییس پلیس راه ایلام با بیان اینکه تنها افراد دارای برگه تردد معتبر از محل کار حق عبور و مرور بین شهری دارند، گفت: چگونگی اجرای این طرح و اخذ برگه تردد فردا شنبه ۱۶ فروردین ماه طی جلسه ای با حضور مسوولان استانی تعیین تکلیف و اعلام می شود.

سرهنگ رضا همتی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور کاهش حداکثری ترددهای بین شهری، کارکنان شرکت ها و کارگاه های تولیدی و صنعتی خارج شهرها فقط با در دست داشتن برگه تردد معتبر از سوی محل کار خود یا سرویس های ایاب و ذهاب شرکت حق عبور و مرور بین شهری دارند.

وی در مورد تردد کارمندان هم توضیح داد: کارمندان نیز باید برای رفتن به ماموریت یا حضور در محل کار خود که در شهری دیگر قرار داشته باشد، برگه ماموریت یا مجوز تردد از سوی محل کار خود داشته باشند.

۱۰۰ راه ورود و خروج در ایلام مسدود است

رییس پلیس راه ایلام گفت: ۱۰۰ نقطه از راه های ورودی و خروجی در شهرستان های ۱۱ گانه این استان بر روی گردشگران بسته شده است و طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین ماه ادامه دارد.

سرهنگ رضا همتی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به دستور ستاد مبارزه با کرونا همه مسیرهای جاده ای بین شهری و راه های منتهی به تفرجگاه ها مسدود شده است و گردشگران اجاره ورود به اماکن گردشگری را ندارند.

وی ضمن تشکر از مردم استان برای عدم خروج آنها از منازل خود در سیزده فروردین و همکاری آنها با مسوولان، افزود: معدودی از خانواده ها بر طبق سنت سیزده بدر به قصد گردش در طبیعت از منازل بیرون آمده بودند اما این اندک خانواده ها توسط نیروی انتظامی و پلیس راه مستقر در تمام گلوگاه های ورودی و خروجی به منازل خود بازگشت داده شدند.

روانپزشک ایلامی: ناشناخته بودن علت ترس از کروناست

روانپزشک بهبود یافته از بیماری کرونا، ترس از این بیماری را به علت ناشناخته بودن و قدرت بالای انتشار آن عنوان کرد و گفت: ترس تا حدودی منطقی است اما باید در حدی باشد که ما را ملزم به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر یادگاری اظهار داشت: این بیماری مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی است اما چون قدرت انتشار بالایی دارد و تعداد بسیاری از افراد درگیر می شوند بنابراین بخش درمانی و پزشکی ظرفیت پاسخگویی همزمان به این بیماری را ندارد.

دکتر یادگاری در خصوص خانواده هایی که دارای فرزند خردسال هستند، گفت: این خانواده ها برای اطلاع فرزندانشان از این بیماری باید سعی کنند به اندازه شناخت و درک بچه ها به آنها اطلاع رسانی کنند.

آمادگی سدهای ایلام برای مهار سیلاب‌های احتمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی نگه داشته شده‌ است تا در صورت وقوع سیلاب احتمالی حوادث و مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد.

علی پوراحمد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع سیل در ایلام اندیشیده شده است، اظهار داشت: با وجود پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و احتمال بارش‌های بیش از حد نرمال طی هفته دوم فروردین ماه، نگران بروز سیل در استان نیستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی در سدهای ایلام برای مهار سیلاب‌ها ایجاد شده است، افزود: هم اکنون ۳۰ درصد از مخازن سدهای استان خالی است و به همین لحاظ آمادگی لازم برای مهار آب های سطحی و سیلاب وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا