کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!


رییس فدراسیون تیروکمان در حالی امیدوار به کسب سهمیه تیمی بازی های المپیک توکیو در مسابقات جهانی آلمان بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری و کنترل این ویروس کمانداران ریکرو در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و هنوز اعزام آن‌ها به این تورنمنت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پس از کسب سهمیه توکیو توسط میلاد وزیری در مسابقات قهرمانی آسیا، رییس فدراسیون تیروکمان امید زیادی برای کسب سهمیه تیمی در مسابقات جهانی آلمان در خرداد سال ۹۹ داشت و معتقد بود در این دوره از بازی‌ها تلاش بر این است که با تیم کامل برای نخستین بار در توکیو حضور پیدا خواهند کرد. این امیدواری شعبانی‌بهار در حالی است که اردوی تیم ملی ریکرو زنان و مردان به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری و کنترل این ویروس مدت یکماه است که تعطیل شده و با لغو دو تورنمنت برون مرزی تایلند در اواخر اسفند و شانگهای چین در اردیبهشت، کمانداران در حال حاضر در قرنطینه خانگی بسر می‌برند و فعلا برپایی اردو و اعزام آنها به آلمان برای کسب سهمیه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در ادامه مهم‌ترین اتفاقات تیروکمان در سال ۹۸ را مرور می‌کنیم.

*ناکامی کمانداران در کسب سهمیه المپیک توکیو تا پناهندگی یک کماندار معلول در جهانی هلند

در حالی که تیم ملی ریکرو زنان و مردان در مسابقات جهانی هلند از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماندند و عملکرد ضعیفی در جهانی هلند داشتند اما تیم ملی تیروکمان معلولان با کسب یک مدال طلا در کامپوند تیمی مردان، یک سهمیه در میکس تیم کامپوند و ۶ سهمیه در ریکرو و کامپوند انفرادی زنان و مردان بهترین نتایج را در هلند کسب کردند. هرچند این نتایج درخشان کمانداران معلول در هلند پس از پناهندگی پوریا جلالی پور که موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده بود، تحت شعاع قرار گرفت و موجب انتقاد رسانه‌ها نسبت به عملکرد ضعیف فدراسیون تیروکمان نسبت به این موضوع شد.

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

* استعفای دسته جمعی کمانداران پارالمپیکی و اعتراض آنها نسبت به وضعیت اردوها

مجید کهتری رییس انجمن تیروکمان معلولان، با اشاره به اعتراض دسته جمعی کمانداران پارالمپیکی به خاطر بی‌توجهی نسبت به وضعیت آنها پس از کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و پایین بودن کیفیت اردوها گفت: از زمانی که کمانداران معلول در مسابقات جهانی هلند موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند تا به امروز تنها یک اردوی ۱۰ روزه در سایت تیروکمان برای آنها برگزار شده و هیچ اردوی آمادگی دیگری نداشته‌اند. به همین خاطر کمانداران پارالمپیکی برای اعتراض به وضع موجود به وزارت ورزش و جوانان رفتند و نامه اعتراض خود را در راستای استعفای دسته جمعی از شرکت در رقابتهای پارالمپیکی ۲۰۲۰ توکیو به معاون وزیر ارجاع دادند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود اما تا امروز شاهد هیچ واکنشی از سوی وزیر ورزش و جوانان نبودیم.

وی تاکید کرد: مگر کمیته پارالمپیک نمی‌گوید هزینه اردوها را به فدراسیون تیروکمان پرداخت می‌کند، پس چرا کمانداران معلول مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و برنامه‌ریزی مناسبی برای آنها صورت نمی‌گیرد. اگر قرار است پس از کسب سهمیه مسوولان ارزشی برای سهمیه آنها قائل نشوند و حمایت نشوند چه ضرورتی برای اعزام آنها به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود دارد. کمانداران نیز خود بر این باورند که سهمیه آنها در شرایطی ارزشمند است که در پارالمپیک ۲۰۲۰ در حد مدال باشد و گرنه در شرایط بد اقتصادی کنونی ضرورتی برای اعزام آنها احساس نمی‌شود.

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

* مرگ ناگهانی کماندار پارالمپیکی ایران به دلیل ایست قلبی

راضیه شیرمحمدی عضو تیم ملی تیروکمان معلولان که در رقابت‌های جهانی هلند موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو شده بود، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

شیرمحمدی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به کسب مدال برنز شده بود و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی نیز به مدال نقره رسید.

وی همچنین در مسابقات جهانی هلند که خرداد امسال برگزار شد، موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

* کسب سهمیه المپیک توسط میلاد وزیری

میلاد وزیری پس از حضور در مسابقات تیروکمان قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک که به میزبانی تایلند برگزار شد، تک سهمیه تیم اعزامی ایران برای المپیک توکیو را به دست آورد.

این کماندار ریکرو ایران که تجربه المپیک ۲۰۱۲ لندن را هم دارد، در حالی صاحب این سهمیه شد که طی سال های گذشته از تیم ملی تیروکمان خداحافظی کرده بود و بعد از بازگشت هم مدت زمان زیادی را از این تیم دور بود، وزیری بعد از المپیک لندن و به خاطر حواشی به جامانده از زمان اخراج مربی کره ای تیم ملی، از این تیم خداحافظی کرد و دوباره با حمایت کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیروکمان به تیم ملی بازگشت و توانست در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند سهمیه المپیک توکیو را کسب کند.

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

* امیدواری رییس فدراسیون تیروکمان برای کسب سهمیه تیمی در آلمان

غلامرضا شعبانی بهار پس از کسب سهمیه انفرادی ریکرو مردان توسط میلاد وزیری در قهرمانی آسیا تایلند گفت؛ امید زیادی به کسب سهمیه تیمی ریکرو داریم و در واقع باید امیدوار باشیم. این امید را به بازیکنان و کادرفنی تیم هم انتقال دادیم. با وجود این که تیم ملی بانوان شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد، اما تیم مردان هم به صورت شبانه روزی در حال تمرین است و ما هم تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا در مسابقات جهانی آلمان به هر دو سهمیه تیمی زنان و مردان دست پیدا کنیم.

* بی‌توجهی به تیم کامپوند به خاطر کسب سهمیه در ریکرو

اسماعیل عبادی بر این باور است؛ هر سالی که در جریان مسابقات کسب سهمیه المپیک قرار می‌گیریم کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون بیشترین توجه خود را معطوف رشته‌های المپیکی قرار می‌دهند و رشته‌های غیرالمپیکی به فراموشی سپرده می‌شوند. البته این دلیل نمی‌شود چون ریکرو باید در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند اردوهای کامپوند تعطیل شود و مورد توجه قرار نگیرد. شاید این کم‌توجهی از روی اجبار باشد که فدراسیون در کنار برنامه‌ریزی برای تیم ریکرو، قادر به برگزاری اردوی تیم ملی کامپوند نیست. به هر صورت معتقدم این نوع نگاه به رشته‌های غیرالمپیکی منطقی نیست و سبب افت رنکینگ کمانداران کامپوند می‌شود.

* لغو اعزام کمانداران به کاپ آسیا تایلند و جام جهانی شانگهای چین

مجید میررحیمی سرمربی تیم ملی ریکرو می‌گوید؛ با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران و تایلند و با توجه به اینکه سلامت ورزشکاران مهم‌ترین اولویت ما و فدراسیون است، به این جمع‌بندی رسیدیم که تیم در مسابقات تایلند حضور نداشته باشد. در واقع ما هم خود را مسئول می‌دانیم تا در بسیج عمومی برای مقابله با این ویروس شرکت کنیم.

همچنین با توجه به لغو رقابت‌های جام جهانی شانگهای چین از سوی فدراسیون جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، عملا فعلا رویداد برون‌مرزی تا مسابقات آلمان نداریم. غیبت در تایلند و چین مطمئناً به برنامه‌های تمرینی ما ضربه خواهد زد و با افت عملکرد همراه خواهیم بود.

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

* خانه نشینی کمانداران به دلیل تعطیلی اردوهای تیم ملی

سرمربی تیم ملی ریکرو معتقد است؛ با توجه به تعطیلی اردوهای تیم ملی ریکرو به دلیل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامتی ورزشکاران سعی کردم برای جلوگیری از افت رکورد کمانداران هر روز به آنها تمرینات تکنیکی و بدنسازی ارائه دهم تا به صورت انفرادی از منازل خود تمرینات را انجام دهند تا مانع افت عملکرد آنها شویم.

الان شرایط به گونه ای است که اصلا نمی توانیم کمانداران را به حال خودشان رها کنیم. برای حفظ آمادگی آنها چاره ای نداریم تمرینات را به صورت انفرادی پیگیری کنیم تا زحماتی که طی یکسال گذشته برای بهبود رکورد آنها کشیده شده از بین نرود تا آنها را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنیم.

کمانداران در خانه؛ رییس همچنان امیدوار!

مهم‌ترین اتفاقات تیروکمان سال ۹۸ در یک نگاه:

مهمترین اتفاق: پناهندگی یکی ورزشکار پارالمپیکی در هلند

تاریخ سازی: کسب سهمیه المپیک توکیو توسط میلاد وزیری

مهمترین رویدادهای پیش: بازی های المپیک ۲۰۲۰

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی